23-05-2021

Sluitingsdagen in mei

ARhus is gesloten op 1, 13 en 24 mei. Verder houden we de gewijzigde openingsuren van ARhus De Munt nog aan. Onze sluitingsdagen vind je steeds terug op www.arhus.be/sluitingsdagen of via de openingsuren op deze site. Voor wie materialen moet terugbrengen hebben we enkele tips. Lees meer

Lid worden

Wil je lid worden van ARhus? Een goede keuze! Voor de som van €5 per jaar kan je al onze materialen gratis uitlenen: boeken, tijdschriften, strips, films, muziek, cd-roms, luisterboeken en games voor alle leeftijden. Kinderen en mensen met een vrijetijdspas worden gratis lid. 

Daarnaast kan je bij ons ook proeven van cultuur en activiteiten. Je kan ongestoord studeren, werken of lezen. Of wil je eens een iPad of tablet uitproberen? Dat kan allemaal.

Extra troef: je abonnement is ook geldig in 13 andere bibs uit de regio Midwest! 

Inschrijven:

Inschrijven kan aan alle balies in ARhus (uitgezonderd het onthaal van ARhus De Munt). Breng je identiteitskaart (en eventueel vrijetijdspas) mee.
Wie tijd wil winnen bij de inschrijving, kan alvast het inschrijvingsformulier uitprinten, invullen en meebrengen.

Opnieuw inschrijven:

Loopt jouw lidmaatschap ten einde? Dan kan je dit online verlengen en betalen. Of ga langs bij één van onze baliemedewerkers om het opnieuw met een jaar te verlengen.

Betalingen, ook online

Na inschrijving kan je jouw kosten bij ARhus (lidgeld, reservaties, ...) betalen aan de betaalautomaat van ARhus De Munt, aan de balies in onze andere ARhus afdelingen, of online via de website 'Mijn Bibliotheek' (daarvoor moet je wel eerst een online profiel aanmaken).

Lees hier alles over online betalen

Spelregels:

a) Om materialen te lenen moet je lid zijn van ARhus. Iedereen kan lid worden. Inschrijven kan aan de balies, op voorleggen van een identiteitsbewijs. Kinderen worden gratis lid. Zie Tarieven voor de andere tarieven.

b) ARhus heeft correcte contactgegevens nodig om je te kunnen informeren. Geef elke wijziging van je adres en/of e-mailadres onmiddellijk door. Doe je dit niet, dan is ARhus niet verantwoordelijk als je informatie of herinneringen gemist hebt.

c) Leden krijgen bij inschrijving een ARhuspas of gebruiken hun eID/kidsID als ARhuspas. Daarmee kan je in alle afdelingen van ARhus terecht.  Je bent verantwoordelijk voor je pas en de materialen die ermee ontleend worden, ook als de pas zonder jouw goedkeuring wordt gebruikt. Leen de pas niet uit aan iemand anders. Verlies je deze pas? Verwittig dan on­middellijk ARhus. We blokkeren die dan zodat anderen ze niet kunnen gebruiken.  Voor een nieuwe pas betaal je een vergoeding. (zie Tarieven) Dezelfde voorwaarden gelden als je je eID of kids-ID gebruikt als pas.

d) Voor minderjarigen tot 16 jaar vragen we om toestemming van de ouders om lid te worden.

e) Leerkrachten kunnen een aangepast lidmaatschap aanvragen om meer te ontlenen. Scholen en organisaties kunnen daarnaast een aparte klaspas of groepspas aanvragen. Deze laatste pas is niet bedoeld voor privégebruik. Bij elk van  deze lidmaatschappen is de leerkracht/contactpersoon persoonlijk verantwoordelijk voor de materialen die ontleend worden.

f) Zie Hoeveel mag je meenemen en hoe lang?, voor een overzicht van wat je voor welke periode kan lenen. Sommige materialen kan je niet lenen; die zijn aangeduid met een sticker.

g) Controleer alles wat je wil uitlenen op schade en verwittig een medewerker als je schade ziet.  Schade die we opmerken bij het terugbrengen rekenen we aan aan de laatste lener. ARhus is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan jouw hard- of software door het afspelen van geleende cd’s, dvd’s, games of andere materialen.

h) Zet alles wat je leent op je pas. Je krijgt hiervan een ticket. Controleer dit ticket goed en signaleer fouten direct aan het personeel. Aan de uitgangen staan beveili­gingspoorten. Als het alarm afgaat, mag het personeel je vragen om je ticket en het materiaal dat je hebt meegenomen te tonen.

i) Via de website Mijn Bibliotheek kan je online je uitleningen nakijken, ver­lengen en reserveren. Je kan er ook kiezen om de historiek bij te houden van je uitleningen.

j) Betaal altijd stipt je lidgeld of telaatgelden. Als je nog meer dan € 12,50 moet betalen aan ARhus, kan je niets meer lenen en kan je geen internetpc gebruiken. Hetzelfde gebeurt als een bedrag meer dan 3 maanden blijft openstaan of zodra je lidgeld moet betalen.

k) Heb je geen vast verblijfsadres in België, dan kan ARhus je vragen om een waarborg te betalen van maximaal € 25. Die betalen we terug als je je lidmaatschap stopzet.

l) Voor een goede werking van ARhus is het nodig persoonsgegevens te verwerken. We engageren ons om jouw persoonlijke informatie altijd veilig te beheren. We kunnen jouw contactgegevens gebruiken om je te contacteren in verband met de diensten die je gebruikt. Door je inschrijving verklaar je je ook akkoord om jouw contactgegevens te gebruiken voor onze nieuwsbrief en om je te informeren over wijzigingen in ons aanbod of vergelijkbare nieuwe diensten. Hierbij is het mogelijk dat we deze informatie aanpassen op basis van jouw gebruik van onze dienstverlening. Wens je dit niet, dan kan je dit laten weten. Voor meer informatie kan je onze Privacyverklaring nalezen op www.arhus.be/privacy.   

Bekijk hier welke materialen je kan ontlenen en hoe je ze kunt verlengen.