Digie-aan-huis
Digitale hulp aan huis
Is jouw wifi-signaal spoorloos of sputtert de printer tegen? Hebben je (klein)kinderen geen tijd om je te helpen? Of zitten ook zij met de handen in het haar? Geen nood, voortaan kan je voor jouw ICT-problemen de hulp inroepen van ‘Digie aan huis’, de nieuwe aan huis dienst van ARhus, Digie en Kotee (de thuiszorgdiensten van Motena).
Waarvoor kan je Digie aan huis inschakelen?
Digie aan huis helpt je bij al jouw ICT-problemen of digitale vragen waarvoor je je huis niet kan uitkomen of liever bij je thuis geholpen wordt. Sputtert de printer tegen? Is jouw wifi-signaal spoorloos? Moet jouw nieuwe digitale TV geconfigureerd worden? Heb je nood aan een gepersonaliseerde uitleg over bepaalde websites, programma's of apps bv. Teams, Smartschool of itsme? Met dit soort van vragen - en nog vele andere - weet Digie aan huis raad!
Hoe werkt het?
1. Koop een Digie-bon aan het onthaal van ARhus De Munt of online via www.digie.be/bon.
2. Met de code op deze bon leg je een afspraak vast op www.digie.be/bon. De onthaalmedewerkers van ARhus kunnen je hier ook bij helpen.
3. Een Digie-specialist komt naar je thuis in Roeselare, lost je probleem op en geeft je uitleg en tips om in de toekomst zelf ICT-vaardiger te werk te gaan.
Wat kost het?
Door een Digiebon aan het onthaal van ARhus te kopen, betaal je voor 30 minuten professionele ICT-hulp 19,50 euro. Beschik je over een vrijetijdspas, dan krijg je je bon aan het onthaal in ARhus aan een verminderd tarief van 7,50 euro. De bon is in dit geval strikt persoonlijk.
Meer info? Vragen?
Kom langs aan het onthaal van ARhus De Munt (De Munt 8, Roeselare), bel 051 69 18 00 of mail naar info@arhus.be.
Ben je klant van Kotee? Bel dan naar 051 24 60 50, mail naar info@koteediensten.be of kom langs bij het onthaal in Noordhof 2, Roeselare.
Een Digie-medewerker die aanbelt, mag ik dat wel vertrouwen?
De Digiemedewerker spreekt vooraf een datum en tijdstip af zodat je weet wanneer je hem of haar kan verwachten. Hij of zij zal ook een naam doorgeven zodat je deze kan vragen bij twijfel.
Wat met mijn gegevens en privacy?
Digie is een professionele organisatie die jouw gegevens en privacy respecteert. Alles wat de Digiemedewerker ziet of hoort bij de klant blijft vertrouwelijk.
HIDDEN Digie aan huis, de 'digitale-klusjesdienst' van ARhus en Kotee
Is jouw wifi-signaal spoorloos of sputtert de printer tegen? Hebben je (klein)kinderen geen tijd om je te helpen? Of zitten ook zij met de handen in het haar? Geen nood, voortaan kan je voor jouw ICT-problemen de hulp inroepen van ‘Digie aan huis’, de nieuwe aan huis dienst van ARhus, Digie en Kotee (de thuiszorgdiensten van Motena).
Praktisch
Waarvoor kan je Digie aan huis inschakelen?
Digie aan huis helpt je bij al jouw ICT-problemen of digitale vragen waarvoor je je huis niet kan uitkomen of liever bij je thuis geholpen wordt. Sputtert de printer tegen? Is jouw wifi-signaal spoorloos? Moet jouw nieuwe digitale TV geconfigureerd worden? Heb je nood aan een gepersonaliseerde uitleg over bepaalde websites, programma's of apps bv. Teams, Smartschool of itsme? Met dit soort van vragen - en nog vele andere - weet Digie aan huis raad!
Hoe werkt het?
1. Koop een Digie-bon aan het onthaal van ARhus De Munt of online via www.digie.be/bon.
2. Met de code op deze bon leg je een afspraak vast op www.digie.be/bon. De onthaalmedewerkers van ARhus kunnen je hier ook bij helpen.
3. Een Digie-specialist komt naar je thuis in Roeselare, lost je probleem op en geeft je uitleg en tips om in de toekomst zelf ICT-vaardiger te werk te gaan.
Wat kost het?
Voor 30 minuten professionele ICT-hulp betaal je 19,50 euro. Beschik je over een vrijetijdspas, dan krijg je je bon aan het onthaal in ARhus aan een verminderd tarief van 7,50 euro. De bon is in dit geval strikt persoonlijk.
Meer info? Vragen?
Kom langs aan het onthaal van ARhus De Munt, bel 051 69 18 00 of mail naar info@arhus.be.
Ben je klant van Kotee? Bel dan naar 051 24 60 50, mail naar info@koteediensten.be of kom langs bij het onthaal in Noordhof 2, Roeselare.
HIDDEN
Digitale vaardigheden
“Het bijbrengen van digitale vaardigheden behoort tot het vaste aanbod van ARhus, het kenniscentrum op De Munt in Roeselare. Zo zijn er de Digidoktersessies i.s.m. Vormingplus waarbij er uitleg wordt gegeven rond actuele ICT-thema’s zoals smartphonefotografie, het gebruik van apps, online veiligheid, ... Daarnaast organiseren we Digie Cafés [nieuwe naam: Digipunten, nvdr] waar je een 1-op-1 begeleiding krijgt,” zegt Henk Kindt, voorzitter van ARhus. Gene Vangampelaere, coördinator van Digie, vult aan: “We merkten tijdens onze Digie Cafés in ARhus De Munt, Beveren en Rumbeke een stijgende vraag naar begeleiding en hulp bij problemen thuis. Je kan een wifi-router bij iemand thuis nu eenmaal niet configureren op café (lacht)”
Ook bij Kotee, de thuiszorgdiensten van Motena, merken ze dat hier nood aan is. Bart Wenes, voorzitter van Motena: “We zijn blij dat we ARhus en Digie hierin als partners gevonden hebben. Zo kunnen we onze klanten nog een extra dienst aanbieden, een ‘digitale-klusjesdienst’ bij wijze van spreken. Onze filosofie om dicht bij mensen hun leefwereld te staan, inspireert ons steeds om diensten te ontwikkelen op maat van de noden en behoeften van onze klanten. Aan de hand van deze digitale ondersteuning kunnen we er opnieuw aan bijdragen dat klanten zo lang mogelijk in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen en kunnen deelnemen aan de huidige digitale maatschappij.
“Roeselare is er voor iedereen. In tijden van corona zagen we hoe belangrijk toegang tot internet, digitale vaardigheden en goed functionerende toestellen zijn om met elkaar contact te houden. Ik ben dan ook heel blij dat we deze dienst in onze stad kunnen aanbieden aan wie hiermee moeilijkheden ondervindt,” zegt burgemeester Kris Declercq. Roeselare biedt ondersteuning aan gezinnen in armoede, die mogelijks niet over een digitaal toestel of internet beschikken. Via het reglement ‘computer in je rugzak’ ondersteunt de stad Roeselaarse scholen om laptops gratis of via huurkoop ter beschikking stellen aan leerlingen. Mensen met vragen over financiële of materiële steun kunnen terecht in het welzijnshuis. Je kan er langsgaan tijdens de voormiddag of een afspraak maken op 051 80 59 00 of welzijnshuis@roeselare.be.