Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

6 Resultaten

Sorteren op
Boek

Leer kinderen omgaan met verandering, stress en angst : een vrolijk en positief activiteitenboek

Deborah M. Plummer (Auteur), Alice Harper (Illustrator)

Werkboek voor gebruik door ouders, begeleiders en leerkrachten.

Uitgever

Pica (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Kinderen leren omgaan met boosheid : door middel van spel

Deborah M. Plummer (Auteur)

Boosheid is een normale, menselijke emotie. Sommige kinderen hebben echter moeite om hun gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen. In dit praktische handboek staat een schat aan bekende en gemakkelijk te leren spelletjes voor kinderen van 5 tot 11 jaar om sociale vaardigheden aan te leren en het helpt volwassenen om de gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen. Daarnaast presenteert Kinderen leren omgaan met boosheid de theorie achter de spelletjes in begrijpelijke taal en bevat het een grote variatie aan leuke activiteiten, actief en passief, verbaal en non-verbaal, voor groepen van verschillende groottes. Het spelmateriaal kan ingezet worden als aanvulling op therapeutische benaderingen voor individuele kinderen en groepen. Deborah Plummer biedt ook ideeën hoe de lezer, afhankelijk van zijn behoefte, aangepaste versies kan ontwikkelen.

Uitgever

SWP (2012)

Taal
Doelgroep
Kit

Leer kinderen omgaan met verandering, stress en angst : een vrolijk en positief activiteitenboek

Deborah M. Plummer (Auteur), Alice Harper (Illustrator)

Kinderen die moeite hebben met veranderingen, regelmatig stress ervaren of angsten hebben, kunnen vaak wel wat hulp gebruiken bij het omgaan met hun emoties. In dit vrolijke en creatieve boek worden theoretische achtergronden gecombineerd met een rijkdom aan activiteiten die kunnen helpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen en veerkracht. In het eerste deel wordt uitgelegd hoe emoties werken en waarom we ons op een bepaalde manier gedragen. De nadruk ligt op het werken met verbeeldingskracht voor het maken van positieve keuzes en het aanleren van vaardigheden. Daarna volgen activiteiten die zowel individueel als in groepen kunnen worden uitgevoerd. Kinderen worden aangemoedigd om naar zichzelf en anderen te kijken en na te denken over wat ze voelen en wat ze zouden willen bereiken. De activiteiten zijn geschikt voor kinderen van ongeveer 7-11 jaar, maar de werkvormen kunnen worden aangepast voor zowel jongere als oudere kinderen. Voor de volwassen begeleider (ouder, leerkracht, therapeut) geeft dit boek belangrijke aandachtspunten bij de ondersteuning van het kind en een duidelijke toelichting bij de werkvormen. De doebladen in het boek zijn gratis te downloaden via de site van de uitgeverij.

Uitgever

Pica (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Boek

Kinderen leren omgaan met boosheid door middel van spel

Deborah M. Plummer (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.

Uitgever

SWP (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Kinderen sociale vaardigheden leren door middel van spel

Deborah M. Plummer (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.

Uitgever

SWP (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Extern
Boek

Kinderen zelfrespect leren door middel van spel

Deborah M. Plummer (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten en professionele opvoeders met spelletjes voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken