Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Kit

Wijzer op Weg : Studeren en dyslexie

Ellen Meersschaert (Auteur), Annelies Aerts (Auteur), Eline Van Kerckhove (Auteur), Jolien De Brauwer (Auteur), Wim Tops (Auteur), Astrid Geudens (Auteur)

Wijzer op weg is een wetenschappelijk onderbouwd begeleidingsprogramma dat flexibel ingezet kan worden voor studenten met dyslexie. Het begeleidt studenten op korte tijd bij de voor hen meest werkzame studie- en schrijfstrategieën: lange teksten verwerken, grote hoeveelheden studeren, uitgebreide papers en verslagen schrijven en dat alles plannen en organiseren. - Sterk geïndividualiseerde aanpak, ook in (kleine) groep - Duidelijke structuur met stappenplannen - Actief inspelen op eigen studiemateriaal - Met behulp van ondersteunende software Voor wie? - leerlingen (16+) van het secundair/voortgezet onderwijs met dyslexie en de leerkrachten en begeleiders die betrokken zijn bij hun (buitenschoolse) begeleiding: (zorg)leerkrachten, logopedisten, psychologen, remedial teachers, (ortho)pedagogen en psychologisch consulenten - studenten van het hoger onderwijs met dyslexie Samenstelling • 'Wijzer op Weg' is een map met een geïntegreerd begeleidingsprogramma en bestaat uit 4 grote delen. - Deel 1: Zelfwijzer: inzicht bijbrengen in eigen sterke en minder sterke vaardigheden - Deel 2: Tijdwijzer: doelgericht werken aan timemanagement - Deel 3: Studiewijzer: doelgericht werken aan studievaardigheden - Deel 4: Schrijfwijzer: doelgericht werken aan schrijfvaardigheden. Het WoW-zakboekje is het zakboekje van Wijzer op weg. Dit zakboekje is op maat van de student ontwikkeld. Het is een handig instrument met allerhande strategieën en stappenplannen, en met ruimte voor eigen tips. Het kan als communicatiemiddel dienen tussen (klas)leerkrachten of andere docenten. Door het handige formaat kun je dit boekje altijd en overal inzetten als houvast. Dit zakboekje is een heel efficiënt middel voor studenten met dyslexie, maar ook in de algemene klaswerking kan het meer dan zijn doel bewijzen.

Uitgever

Abimo (2017)

Taal
Doelgroep
Extern
Boek

Jongvolwassenen met dyslexie : diagnostiek en begeleiding in wetenschap en praktijk

Astrid Geudens (Redacteur), Dieter Baeyens (Redacteur), Kirsten Schraeyen (Redacteur), Kathleen Maetens (Redacteur), Jolien De Brauwer (Redacteur), Maaike Loncke (Redacteur)

Extern
Boek

Het rekenvaardighedenprofiel : test basisrekenvaardigheden voor jongvolwassenen

Ilse Smits (Auteur), Ellen Meersschaert (Auteur), Jolien De Brauwer (Auteur), Bert De Smedt (Medewerker)

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken