Horen, Zien en Schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen, maar ook andere scholen die te maken krijgen met een leerling die de Nederlandse taal niet spreekt, kunnen hiermee werken. Horen, zien en schrijven richt zich op de schriftelijke verwerking van de Nederlandse taal. Nadat de woorden en zinnen mondeling zijn aangeboden, gaan leerlingen oefenen. Er zijn 32 werkboekjes (verspreid over 4 boxen), met elk een eigen cd. Het nieuwe digitale oefenprogramma Horen, zien en schrijven Digitaal biedt vervolgens mogelijkheden om het taalaanbod verder in te slijpen.
Horen, zien & schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen e.a. kunnen met dit materiaal we
Horen, Zien en Schrijven is een NT2-startprogramma voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn. Schakelklassen, internationale scholen, maar ook andere scholen die te maken krijgen met een leerling die de Nederlandse taal niet spreekt, kunnen hiermee werken. Horen, zien en schrijven richt zich op de schriftelijke verwerking van de Nederlandse taal. Nadat de woorden en zinnen mondeling zijn aangeboden, gaan leerlingen oefenen. Er zijn 32 werkboekjes (verspreid over 4 boxen), met elk een eigen cd. Het nieuwe digitale oefenprogramma Horen, zien en schrijven Digitaal biedt vervolgens mogelijkheden om het taalaanbod verder in te slijpen.
Woordenschat op semantisch-lexicaal niveau. Voor de eerste- en tweede taalverwerving vanaf 4 jaar. Met praktijkgerichte taalondersteuning: - Interactieve woordenschat - Aandachtspunten bij de werkbladen - Sluit aan bij de belevingswereld en het taalniveau van kinderen - Benoem alles wat je ziet en wat je doet - Begeleid alle handelingen met taal - Gebruik alle zintuigen bij het vergroten van de woordenschat - Gebruik eenvoudige taal en sluit aan bij het taalniveau van het kind - Geef directe Feedback