Handboek voor bedrijven en organisaties die zich bij marketing en communicatie willen richten op een zo breed mogelijk publiek met uiteenlopende etnische afkomsten en geaardheden.
De brochure 'Etnocommunicatie. Communiceren met een multicultureel publiek' is het resultaat van een onderzoek naar communicatiemethoden om beter met allochtone doelgroepen te communiceren. Vele methoden en tips zijn ook van toepassing op 'autochtone' doelgroepen. Voor allochtonen zijn ze extra belangrijk en daarom zet de auteur ze ook extra in de verf. Deze brochure is in de eerste plaats bedoeld voor de communicatiemedewerker van een dienst of vzw. Maar iedereen die een brug naar allochtonen wil slaan, kan er zijn voordeel uit halen.
Dit onderzoek gaat over de kwaliteit van de communicatie, de mate van het gebruik van multiculturele communicatie en de meningen over etnocommunicatie die er leven bij overheidsdiensten en particuliere non-profitorganisaties.
Op het straatfeest maakt Maya kennis met lekkere hapjes uit de hele wereld. En Afif ontmoet in de haven een bijzonder dier: Komo. Hij is op zoek naar een nieuw huis. Twee verhalen in keerdruk met kleurrijke illustraties. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.