Zelfstandig spellen is speciaal geschreven voor kinderen met spellingproblemen. Het pakket bevat alle belangrijke spellingcategorieën, voorbereidende pakketten (voor klankzuivere woorden), herhalingspakketten en een toetspakket. Voor elke spellingcategorie en voor elk niveau zijn er veel gerichte oefeningen en toetsen. De oefenstof is verdeeld in woordpakketten op verschillende niveaus: het leren van een woordpakket (A-niveau) en het toepassen van moeilijke woorden (B-niveau). Bovendien biedt het pakket geluidscassettes voor kinderen die moeite hebben met de auditieve waarneming. U kunt Zelfstandig spellen zowel groepsgewijs als individueel inzetten. Door de overzichtelijke, vaste structuur kunnen uw leerlingen al gauw zelfstandig aan de slag. Elk woordpakket heeft hetzelfde stramien met duidelijke instructies en strategieën (regels, analogie, visuele inprenting).
Zelfstandig spellen is speciaal geschreven voor kinderen met spellingproblemen. Het pakket bevat alle belangrijke spellingcategorieën, voorbereidende pakketten (voor klankzuivere woorden), herhalingspakketten en een toetspakket. Voor elke spellingcategorie en voor elk niveau zijn er veel gerichte oefeningen en toetsen. De oefenstof is verdeeld in woordpakketten op verschillende niveaus: het leren van een woordpakket (A-niveau) en het toepassen van moeilijke woorden (B-niveau). Bovendien biedt het pakket geluidscassettes voor kinderen die moeite hebben met de auditieve waarneming. U kunt Zelfstandig spellen zowel groepsgewijs als individueel inzetten. Door de overzichtelijke, vaste structuur kunnen uw leerlingen al gauw zelfstandig aan de slag. Elk woordpakket heeft hetzelfde stramien met duidelijke instructies en strategieën (regels, analogie, visuele inprenting).
Kinderen met zwakke executieve functies (de regelfuncties van het brein), zoals kinderen met ADHD of leerproblemen, hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren. Deze functies spelen een cruciale rol bij hetleren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties. Met de training Beter bij de les oefenen kinderen op de basisschool met vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning, werkgeheugen en doel- en taakgerichtgedrag. Zij trainen hun werkgeheugen en krijgen meer inzicht in hun leergedrag. De kinderen leren om naar het eigen functioneren te kijken, zodat ze zichzelf zo veel mogelijk zelfstandig kunnen bijsturen. Hierdoor hebben zij uiteindelijk minder hulp van de leerkracht nodig bij het maken van schoolopdrachten. Ook de leerkracht krijgt meer inzicht in het leergedrag van de leerling en kan hierdoor eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. In deze complete handleiding staan de achtergronden van Beter bij de les en wordt de training stap voor stap beschreven. De training is bedoeld voor kinderen vanaf acht jaar en kan individueel per leerling op school worden gegeven. De training is eenvoudig toepasbaar met een aantrekkelijk vormgegeven en geïllustreerd werkboek, luistermaterialen andere oefeningen.