Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

20 Resultaten

Sorteren op
Boek

Wiebelen en friemelen in de klas : over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren

Monique Thoonsen (Auteur), Carmen Lamp (Auteur), Ruud Bijman (Illustrator)

Praktische handreiking aan docenten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met afwijkende zintuiglijke prikkelverwerking van leerlingen met behulp van de ZiP-bril.

Boek

Beter bij de les : training in executieve functies : handleiding

Marthe Van der Donk (Auteur), Ariane Tjeenk-Kalff (Auteur), Anne-Claire Hiemstra-Beernink (Auteur), J.P.M. Vieijra (Medewerker), Jan Geelhoed (Medewerker), Aryan van der Leij (Medewerker)

Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.

Boek

Dat begrijp je toch wel ?! : over leerproblemen

Jan Noteboom (Auteur), Bert Vonk (Auteur)

Informatie over leermoeilijkheden van basisschoolleerlingen voor ouders, leerkrachten en hulpverleners.

Boek

Succesvolle aanpak van risicoleerlingen : wat kan de school doen ?

Thoni Houtveen (Auteur), Ed Koekebacker (Auteur), Dortie Mijs (Auteur)

Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.

Uitgever

Garant (2005)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Interventies in het onderwijs : leerproblemen

Patrick Snellings (Redacteur), Maaike Zeguers (Redacteur)

Inventarisatie van leerproblemen in het primair en voortgezet onderwijs.

Boek

Allergisch voor moeten : het handboek voor beelddenkende jongeren

Natasja Esmeijer (Auteur), Amber Jacobs (Illustrator)

Handleiding voor kinderen die anders leren. Met gekleurde en zwart-wit illustraties en schema’s. Vanaf ca. 13 jaar.

Boek

Geen pANiek ... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.

Boek

Geef me de tijd : kinderen met leerproblemen in de klas

Erik Verliefde (Auteur), Ria Hermans (Auteur)

Adviezen voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs.

Uitgever

Acco (2000)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Handelingsgericht werken : een handreiking voor de interne begeleider : samen met leraar, ouders en kind aan de slag

Noëlle K. Pameijer (Auteur), Tanja Van Beukering (Auteur)

Gids voor de interne begeleider van leerlingen met leerproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs.

Boek

Aan de slag met handschriftonderwijs : over het belang van leren schrijven met de hand

Anneloes Overvelde (Auteur), Ria Nijhuis-Van der Sanden (Auteur)

Praktisch hand- en oefenboek waarin de auteurs wijzen op het belang van goed schrijfonderwijs voor de breinontwikkeling, de motoriek, het denken, het leren en het onthouden.

Uitgever

Boom (© 2019)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar