Halt, Will en ridder Arnaut reizen naar Clonmel, het land waar Halt oorspronkelijk vandaan komt. De sekte de Buitenstaanders dreigt daar de macht over te nemen. Vanaf ca. 11 jaar.
Will is nu een echte Grijze Jager. Voor zijn eerste opdracht wordt hij naar het verre Macindaw gestuurd. Een boze tovenaar houdt daar de kasteelheer in zijn macht. Vanaf ca. 11 jaar.
Erak, de aanvoerder van de Skandiërs, neemt Will en Evanlyn gevangen, na een hevige strijd met hun vijand Morgarath. Halt, de mysterieuze Grijze Jager, gaat hen achterna en zet alles op alles om zijn leerling te redden. Op deze zware en gevaarlijke missie wordt hij vergezeld door Arnaut, Wills beste vriend. Samen slaan ze onderweg tal van aanvallen af.
Negende deel in de reeks "De Grijze Jager". Will, Halt en Arnaut hebben de sekte van Tennyson en zijn volgelingen in Clonmel opgerold. Maar Tennyson zelf is ontsnapt en uit het land gevlucht om elders nieuwe volgelingen te zoeken. Tijdens de achtervolging raakt Halt gewond door een pijl. Het lijkt niet ernstig, maar algauw blijkt dat er gif op de pijl zat. Kan Halt nog gered worden?
Will bereidt een aanval voor op kasteel Macindaw. Hij roept de hulp van een groep gestrande Skandie͏̈rs in en als dan ook zijn vriend ridder Arnaut nog opduikt, lijken ze een goede kans te hebben. Vanaf ca. 11 jaar.
Als Arnaut niet terugkomt van zijn militaire missie in Nihon-Ja, besluiten Will en zijn vrienden zo snel mogelijk naar Nihon-Ja te varen op het schip van de Skandie͏̈r Gundar. Vanaf ca. 11 jaar.
Tijdens een rooftocht langs de verre kust van Arrida loopt Erak in een hinderlaag en wordt gevangen genomen. Zijn mannen vertrekken naar Araluen om losgeld voor hun aanvoerder op te halen. Will en Halt besluiten hun vriend te helpen en het losgeld af te leveren, en prinses Cassandra, oftewel Evanlyn, gaat mee om gewicht te geven aan de delegatie. Ook Arnaut en Gilan zijn van de partij, al was het maar ter bescherming van Evanlyn. Al snel komen ze erachter dat de hevige zandstormen en de hete woestijn een minstens zo geduchte vijand vormen als de gevaarlijke krijgers die Erak in gijzeling houden. Terugblik op de tijd dat Will nog een leerling was.
Will is de leerling van Halt, een van de Grijze Jagers, die het koninkrijk Araluen beschermen tegen het rijk van de boosaardige Morgarath. Als er oorlog uit dreigt te breken, komt Will, samen met zijn vriend Arnaut en het meisje Evanlyn, voor een schijnbaar onmogelijke opdracht te staan.
Halt, de Grijze jager, wordt door koning Duncan eropuit gestuurd om de plannen van de slechte Morgarath te ontdekken. De strijd wordt beslist in een veldslag. Vanaf ca. 10 jaar.
Maddie komt oog in oog te staan met de leider van De Clan van de Rode Vos. De Clan heeft het voorzien op de troon van het koninkrijk Araluen, omdat zij het niet eens zijn met een vrouw als troonopvolger. Vanaf ca. 10 jaar.
Will en zijn koninklijke leerling Maddie worden op pad gestuurd om de prins van Gallica te redden uit de handen van de opstandige baron Lassigny. Ze besluiten als artiesten door Gallica te reizen en zo toegang te krijgen tot het kasteel waar prins Gilles gegijzeld wordt. Vanaf ca. 10 jaar.
Er is een aanslag gepleegd op koning Duncans dochter, prinses Cassandra. De Reigers ontdekken dat de Sekte van de Schorpioen uit Arrida erachter zit. Kunnen ze een nieuwe aanslag voorkomen? Vanaf ca. 10 jaar.
In Skandia kun je maar op een manier een echte man worden. Jaarlijks worden er twee teams samengesteld. Zo’n broederband volgt gedurende drie maanden een heftige training. Er zijn echter te veel jongens om de gebruikelijke twee teams te vormen. Dat betekent dat er een derde broederband wordt gevormd, bestaande uit de jongens die niet in de eerste twee teams zijn gekozen: de zwakste en minst populaire. Hal Mikkelson wordt ongevraagd de leider van deze broederband van outsiders, De Reigers.
Maddie, de prinses die door Will wordt opgeleid tot Grijze Jager, blijft achter als Will op missie is. Een boerenechtpaar komt om hulp van de Grijze Jagers vragen, omdat hun schapen worden geroofd door een vreemd dier. Zal het Maddie lukken hen te helpen? Vanaf ca. 11 jaar.
Hal en de andere jonge krijgers van de Broederband gaan met hun zeilschip, vergezeld door de oude zeeman Thorn, op zoek naar het heilige kunstvoorwerp de Andomal. Dit is door piraten gestolen. Vanaf ca. 10 jaar.
Als een oude vijand van Hal en zijn broederband twaalf Araluenen als slaven wil verkopen, gaan De Reigers op pad om hen te bevrijden. Bij deze bijna onmogelijke klus krijgen ze hulp van een Grijze Jager. Vanaf ca. 10 jaar.
Nadat de piraat Zavac Skandia’s kostbaarste schat, de Andomal, gestolen heeft, is er nog maar een zaak belangrijk voor de Reigers: de Andomal terug naar huis brengen. Wat volgt is een wilde achtervolging met hun schip op een kolkende rivier en uiteindelijk een duel op leven en dood.
Hal en zijn vrienden komen met hun zeilschip de Reiger in een vreselijke storm terecht. Ze spoelen aan op een onbekend eiland. Als ze twee kinderen redden van een beer, onstaat vriendschap met de eilandbewoners. Maar dan vallen de Spookgezichten aan. Vanaf ca. 10 jaar.
De sluwe baron Morgarath wil de Grijze Jagers ondermijnen en de troon veroveren. Als Halt en Crowley in Gorlan arriveren, ontdekken ze hoe dichtbij Morgarath al is. Vanaf ca. 10 jaar.
Will droomt ervan om ridder te worden. Hij is dan ook teleurgesteld als de krijgsschool van kasteel Redmont hem afwijst. Halt, de mysterieuze Grijze Jager, neemt Will onder zijn hoede. De jongen leert om de geheime wapens van de Grijze Jagers te gebruiken: pijl en boog, een onopvallende camouflagecape en een eigenwijze kleine pony. Ook al verlangt hij hevig naar een zwaard en een strijdpaard, als hij samen met Halt op een geheime missie gaat, komt hij erachter dat de wapens van de Grijze Jagers zo slecht nog niet zijn.