Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het kleuteronderwijs en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. In de inleiding vind je ook de activiteiten die samenhangen met actief burgerschap. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basishandleiding en zijn thema's. Op deze manier kan je socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen en omgaan rond diversiteit. Hierbij komen de verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.
Kun je aan de buitenkant zien hoe iemand zich van binnen voelt? Wat doe je als je boos bent of verdrietig, ergens spijt van hebt, of last hebt van stress? Wat kan je doen als er bij in de klas geroddeld wordt? Weet je hoe je kritiek kan leveren zonder dat er ruzie van komt? Wat is het verschil tussen discriminatie en racisme? En voor jezelf of voor een ander opkomen, kan je dat leren? Dit boek wil met nuttige tips, informatie en (strip)verhalen een antwoord geven op dit soort vragen. Het is bestemd voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar. Dit boekje maakt deel uit van het lesprogramma Leefstijl, sociaal emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor het primair (basis) onderwijs. het is ook zonder de lesmethode te gebruiken.