Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

13 Resultaten

Sorteren op
Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden voor groep 1 en 2

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het kleuteronderwijs en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. In de inleiding vind je ook de activiteiten die samenhangen met actief burgerschap. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basishandleiding en zijn thema's. Op deze manier kan je socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen en omgaan rond diversiteit. Hierbij komen de verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 3

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 4

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 5

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 6

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 7

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Kit

Leefstijl voor primair onderwijs: sociaal-emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor groep 8

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Paula Wessels (Auteur), Bart Kranenburg (Illustrator), Mirèn Van Alphen (Illustrator)

Leefstijl biedt kansen om kinderen en jongeren te stimuleren zich te ontwikkelen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige volwassenen. Voor het optimaal functioneren van kinderen en het ontwikkelen van hun talenten zijn competenties als zelfvertrouwen, doordachte beslissingen nemen, luisteren, je gevoelens uiten en rekening houden met anderen onmisbare sociale en emotionele competenties. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert maar, doordat kinderen beter in hun vel zitten, ook de cognitieve intelligentie. Leefstijl Is vakoverstijgend; Bevordert een gezond en veilig schoolklimaat; Structureel en preventief; Heeft aandacht voor verschillen. Deze kit is samengesteld voor het 1ste leerjaar en bevat zes thema's. Ieder thema, dat ongeveer zes weken tijd inneemt, bestaat uit vier lessen. De hele school kan gelijktijdig werken met hetzelfde thema. Thema's:1. De groep? Dat zijn wij!; 2. Praten en luisteren; 3. Ken je dat gevoel?; 4. Ik vertrouw op mij; 5. Iedereen anders, allemaal gelijk; 6. Lekker gezond. De aparte handleiding 'levensbeschouwing' sluit aan bij de basisthema's. Op deze manier kan men socio-emotionele thema's makkelijk koppelen aan vragen over en omgaan met diversiteit. De verschillende levensbeschouwelijke tradities in onze multiculturele samenleving komen aan bod.

Extern
Boek

Een onzichtbaar verlies : leven met ongewenste kinderloosheid

Odile Van Eck (Auteur)

Psychologische verkenningen rond het thema onvruchtbaarheid, alsmede raadgevingen aan vrouwen die moeite hebben met het verwerken van dit probleem.

Boek

Verhalen uit de grote wereldreligies : Een levensbeschouwelijke aansluiting bij de leefstijlthema's voor groep 1 en 2

Paula Wessels (Redacteur), Odile Van Eck (Redacteur)

Bijna vijftien verhalen die aansluiten bij de grote wereldgodsdiensten. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.

Uitgever

Edu-actief (2010)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Van binnen en van buiten: een wat, waarom en hoe boek voor groep 5, 6, 7 en 8 van het primair onderwijs

Odile van Eck (Auteur), Sabien Onvlee (Auteur), Mirèn Van Alphen (Illustrator), Wim van Herck (Illustrator), Martine F. Delfos (Medewerker)

Kun je aan de buitenkant zien hoe iemand zich van binnen voelt? Wat doe je als je boos bent of verdrietig, ergens spijt van hebt, of last hebt van stress? Wat kan je doen als er bij in de klas geroddeld wordt? Weet je hoe je kritiek kan leveren zonder dat er ruzie van komt? Wat is het verschil tussen discriminatie en racisme? En voor jezelf of voor een ander opkomen, kan je dat leren? Dit boek wil met nuttige tips, informatie en (strip)verhalen een antwoord geven op dit soort vragen. Het is bestemd voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar. Dit boekje maakt deel uit van het lesprogramma Leefstijl, sociaal emotionele vaardigheden en actief burgerschap voor het primair (basis) onderwijs. het is ook zonder de lesmethode te gebruiken.

Uitgever

Edu'Actief (2015)

Taal
Doelgroep
Extern
Boek

Verhalen uit de grote wereldreligies : een levensbeschouwelijke aansluiting bij de leefstijlthema's voor groep 7 en 8

Paula Wessels (Redacteur), Odile Van Eck (Redacteur), Sabien Onvlee (Bewerker)

Ruim twintig verhalen die aansluiten bij de grote wereldgodsdiensten. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken