Geronimo probeert de grootste geheimen uit de geschiedenis te ontrafelen. Daarvoor gaat hij naar het Oude Egypte, doet hij in het Oude Griekenland mee aan de Olympische Spelen en komt hij in het Oude Japan in een avontuur met de samoerai terecht. Vanaf ca. 9 jaar.
Pour ce nouveau voyage dans le temps, l'éminent professeur Volt charge Geronimo de résoudre plusieurs grandes questions historiques : comment a été construite la célèbre statue du Sphinx en Égypte ? Pourquoi et comment ont été créés les jeux Olympiques grecs ? Comment a été inventée la pizza Margherita et pourquoi vient-elle de Naples ? Qui sont les samouraïs, quel enseignement reçoivent-ils et comment sont fabriqués leurs redoutables sabres ? Hop, hop, Geronimo ne doit pas traîner s'il veut rapporter toutes les réponses à ces questions ! Direction l'Égypte, la Grèce et le Japon antiques, en passant par la ville de Naples, en l'an 1889 !
Geronimo brengt samen met zijn familie met de tijdmachine van professor Volt een bezoek aan het Oude Griekenland. Ze lunchen bij de beroemde filosoof Sokrates en doen mee aan een wedstrijd vol tragedies. Voorlezen vanaf ca. 7 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
Geronimo brengt samen met zijn familie met de tijdmachine van professor Volt brengt een bezoek aan de renaissance in Italië. Ze nemen een kijkje in het atelier van Leonardo da Vinci en komen voor heel wat verrassingen te staan. Voorlezen vanaf ca. 7 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
Overzicht van de eerste grote beschavingen, waarbij niet alleen bekende zoals de Grieks-Romeinse en Egyptische beschaving aan de orde komen, maar ook minder bekende zoals die van de Babylonie͏̈rs, het oude Japan, de Andes-volken en de Khmers. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 11 jaar.