'Beestenberg' biedt leerkrachten in de tweede en derde graad basisonderwijs (eventueel ook eerste graad BSO en BUSO) een leerroute aan waarin leerlingen vertrouwd worden met inzichten, houdingen en vaardigheden om respectvol en empathisch met zichzelf en anderen om te gaan in conflictsituaties. Er wordt gewerkt met inleefgesprekken en rollenspelen, gebaseerd op verhalen over dieren. Voor leerkrachten die liever niet werken met inleefgesprekken en rollenspellen, werden tekstontledende werkmethodes toegevoegd
EDUbox is ontwikkeld om in te zetten in de klas. Leerlingen of studenten werken in kleine groepjes met een box gevuld met fiches. De fiches bevatten een klein stukje theorie, praktijkoefeningen en opdrachten. Elke box bevat ook een uitgebreid digitaal luik met audiovisueel materiaal. Elke EDUbox komt tot stand in nauwe samenwerking met partners. Deze kant-en-klare lespakketten zijn voorzien voor gebruik in de klas. Sinds het afstandsonderwijs aan belang heeft gewonnen, zetten we ook meer in op de digitale component. Van elke EDUbox ontwikkelen we een interactieve onlineles die leerlingen individueel kunnen volgen.Voor de leerkrachten is de EDUbox niet alleen een leermiddel om te werken aan specifieke eindtermen. Met deze educatieve tool bereiken ze ook verschillende leerplandoelstellingen en vakoverschrijdende eindtermen. Zo is de EDUbox Wij-zij-denken gelinkt aan enkele sleutelcompetenties zoals burgerschap, digitale competentie en mediawijsheid, samenleven en identiteit.
Werkvorm met origami-happer bij de aanbodposter van Studio Globo. Met behulp van prikkelende stellingen worden leerlingen van het secundair onderwijs aan het denken gezet over (duurzame) voeding.