Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

171 Resultaten

Sorteren op
Boek

Binnenklasdifferentiatie : leerkansen voor alle leerlingen

Catherine Coubergs (Auteur), Katrien Struyven (Auteur), Nadine Engels (Auteur), Wouter Cools (Auteur), Kristine De Martelaer (Auteur)

Hoe creëer je maximale leerkansen voor de verschillende leerlingen in een klas? Enerzijds kun je onderwijs geven op maat van kleine groepen/individuen (divergeren); anderzijds kun je diversiteit samenbrengen, zodat de verschillen complementair werken (convergeren). Dit boek beschrijft deze twee vormen van differentiatie met behulp van praktijkvoorbeelden.

Boek

Onderwijs met ICT : leren en lesgeven met technologie

Erik Bolhuis (Redacteur), Aike Van der Hoeff (Redacteur)

Handreiking voor leerkrachten voor het gebruik van ICT in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs.

Uitgever

Coutinho (2013)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Bordwerk en aantekeningen : slow teaching in de 21e eeuw

Marcel Schmeier (Auteur)

Praktische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs voor het gebruik van het schoolbord.

Boek

Het bijdehandboek : 7 principes van het onderwijs

Henriëtte Coppes (Auteur), Marlies Rikhof-van Eijck (Auteur)

Volgens de auteurs bepalen zowel biologie als omgeving de schoolprestaties. Op basis van hersenonderzoek en praktijkervaring stelden ze zeven onderwijsprincipes op: 'leren is een sociale bezigheid', 'leren vraagt tijd en ruimte', 'ieder stel hersenen is uniek en betekenisgericht', 'gebruik zo veel mogelijk zintuigen en intelligenties' etc.

Uitgever

Garant (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Geen pANiek... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.

Boek

Op weg naar rijbewijs B : theorieboek : handboek over het verkeersreglement

Eugeen Van Aerschot (Auteur), Jeanine Steenberghs (Auteur)

Geschikt voor dyslexie, geen moeilijke teksten, makkelijk lezen, veel beeldmateriaal, met inlogcode voor oefenexamens

Uitgever

Wees Wegwijs (2023)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Zo maak je een lezer : voor een levenslange liefde voor boeken, van baby tot puber

Pamela Paul (Auteur), Maria Russo (Auteur), Dan Yaccarino (Illustrator), Lisk Feng (Illustrator), Vera Brosgol (Illustrator), Monica Garwood (Illustrator)

Bondige gids om ouders te inspireren en te helpen bij het opvoeden en begeleiden van een nieuwe generatie lezers, met tips voor het uitzoeken en aanreiken van boeken, op gebied van problemen bij het leren lezen en waarop te letten bij nieuwe genres.