Hou je van uitdagingen? Je opdracht is eenvoudig: tracht je medespelers bestaande of fictieve personages te laten raden. Begin door ze naar believen te beschrijven, maar zonder hun naam te vermelden. Vervolgens moeten dezelfde personages gevonden worden, maar mag er slechts één woord gezegd worden. Om af te sluiten, moet je de personages uitbeelden! Maar verlies de tijd niet uit het oog, want he hebt telkens maar 30 seconden!
Tijdens dit spel probeer je samen met de andere spelers zoveel mogelijk mysterieuze woorden te raden. Vind de beste aanwijzing om je medespeler te helpen en wees origineel want identieke aanwijzingen worden geschrapt.
Een goed gesprek voeren: hoe doe je dat eigenlijk? En wat maakt nou het verschil tussen luchtige small talk of een mooi gesprek? Deze box met vragen over allerlei onderwerpen, zoals de liefde, teleurstelling, eenzaamheid en geluk, biedt de perfecte aanleiding voor een diepgaand gesprek. Niet alleen leer je een ander hierbij kennen op een nieuwe, verrassende manier, ook word je aangespoord om jezelf beter te leren kennen. Deze diepzinnige vragen, afgewisseld met inspirerende wijsheden en quotes bewijzen dat het voeren van een goed gesprek helemaal niet moeilijk hoeft te zijn.
Waar verstopt kater Monty zich? Hiervoor hebben we kleine detectives nodig! Weten jullie waar kater Monty zich voor het laatst heeft verstopt? Is hij onder het bed te vinden? Een spannend sporenonderzoek begint. Ook zeer geschikt als vrij spel.
Elke speler krijgt 4 kaarten in de hand. Wissel kaarten uit jouw hand met de kaarten op tafel tot je 4 dezelfde kaarten hebt. Geef dan een geheim teken naar je medespeler. Die ziet het teken en roept 'you've got crabs'. Als het klopt krijgt je team een punt. Als het niet klopt, verliest je team een punt.
Elke steen heeft 3 zijden met telkens een cijfer van 0 tot 5. Zoek je kansen en leg zo snel mogelijk je driehoekige stenen aan. Maar let op! Denk goed na waar ze de meeste punten opleveren.
Het pijlsnelle partyspel is er nu ook voor kinderen. De spelregels zijn gelijk aan die van het bekende basisspel. Eén speler omschrijft één voor één de 5 begrippen op een kaart, zijn teamgenoten moeten deze raden. Het team heeft daar een halve minuut de tijd voor.
Negen kaarten en oneindig veel ruimte voor creativiteit! Combineer taaltechnisch 2 kaarten met elkaar: spreekwoorden, uitdrukkingen, citaten, films, songtitels of gewoon een woord. Alles mag, als het maar creatief is. Wie roept als eerste het beste idee en wint de kaarten?
Wat als het schip breekt? Tijdens het spel leren jongeren spreken over en omgaan met rouw en verlies. Op hun vlot roeien ze door de woeste zee op zoek naar onderdelen om hun schip te herstellen.