Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

15 Resultaten

Sorteren op
Boek

Het grote sociale verhalen boek : voor alledaagse sociale vaardigheden

Carol Gray (Auteur)

Ruim 150 korte, overzichtelijke verhaaltjes met kleurenfoto's om kinderen met autisme te leren omgaan met anderen en met veranderingen in hun leven. Met tekst op cd-rom. Onder begeleiding vanaf ca. 6 t/m 12 jaar.

Boek

Zorgzame klas : psycho-educatie voor de basisschool

Peter Glorieux (Auteur), Jan Vanthomme (Auteur)

Handreiking voor leerkrachten aan de basisschool met een of meer leerlingen met ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD of Gilles de la Tourette.

Boek

Elke dag een emmertje vol : Van positieve aandacht word je gelukkig!

Monique Baard (Auteur)

Hoe kun je ervoor zorgen dat je je goed voelt? En hoe ga je met pesters om? Door een onzichtbare emmer te vullen met o.a. goede dingen en fijne gevoelens. Methode in acht stappen met o.a. voorbeelden, oefeningen en kleurenillustraties. Onder begeleiding vanaf ca. 6 t/m 10 jaar.

Uitgever

Pica (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Spel

Babbelspel junior : spelenderwijs inzicht krijgen in sociale en verbale vaardigheden voor kinderen vanaf 4 jaar

Een magnetisch visjesspel dat kleuters op een speelse manier uitnodigt om de eerste sociale en interpersoonlijke vaardigheden concreet te ontwikkelen en te oefenen. Het babbelspel sluit perfect aan bij de ontwikkelingsdoelen muzische vorming voor kleuters. De domeinen beeld, drama, beweging en attitude komen uitgebreid aan bod in dit spel. De vaardigheden zijn opgesplitst in 4 rubrieken: spontaan praten over een bepaalde situatie (groen), praten over jezelf (blauw), non-verbale opdrachten (oranje), verbale opdrachten (roze) Het spel wordt gespeeld onder begeleiding en is bedoeld voor 2 tot 8 spelers van 4 tot 6 jaar.

Uitgever

Baert ([2016])

Taal
Doelgroep
Beschikbaar