Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

50 Resultaten

Sorteren op
Boek

Taalontwikkelingsstoornissen in de klas : praktische handelingsadviezen en tips

Bernadette Sanders (Auteur), Peter Mol (Inleider)

Praktische handelingsadviezen en tips bij taalontwikkelingsstoornissen in de klas, bestemd voor leerkrachten van basisscholen.

Uitgever

LannooCampus (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Meertalig opvoeden : uw kind zal u dankbaar zijn

Marinella Orioni (Auteur)

Gids voor ouders en opvoeders van meertalige kinderen met praktische informatie en wetenschappelijke onderbouwing.

Uitgever

Van Gennep (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Al pratend wijs : het belang van een goede vroege mondelinge taalvaardigheid

Eveline Bogers (Auteur)

Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.

Uitgever

Pica (© 2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Van struikel- naar springblokken : sensomotoriek als hulp bij spelling

Lucie Van Mierlo (Auteur), Esther den Doelder (Auteur)

Beschrijving van een methode die kan worden ingezet binnen het spellingonderwijs, waarbij sensomotorische ondersteuning centraal staat.

Boek

Het meertalige kind

Marinella Orioni (Auteur)

Uitvoerig boek over meertalige kinderen, hun mogelijkheden, hun problemen en praktische oplossingen daarvoor.

Uitgever

Uitgeverij SWP (© 2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Meertalig opvoeden

Marinella Orioni (Auteur)

Gids voor het meertalig opvoeden van kinderen, met praktische informatie en wetenschappelijke onderbouwing.

Uitgever

Uitgeverij SWP (© 2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar) : signaleren, praktische handelingsadviezen en tips

Bernadette Sanders (Auteur)

Beschrijving van taalontwikkelingsstroornissen bij het jonge kind (0-8 jaar), met aandachtspunten voor herkenning en signalering en begeleiding.

Boek

Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs : signaleren, speciale handelingsadviezen en tips

Bernadette Sanders (Auteur)

Handboek over de omgang met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs. Met illustraties.

Boek

De vliegtuigklas : naar sterk taalonderwijs op de basisschool

Carolien Frijns (Auteur)

De toenemende diversiteit stelt scholen op de proef. Hoe kunnen we anderstalige kinderen het best helpen met het leren van Nederlands? Hoe ziet een krachtige taalleeromgeving eruit? Kan een school meer een thuis worden, een "woonkamerschool' als het ware, om taal maximaal te stimuleren? En hoe pakken we dat aan? De vliegtuigklas is een unieke literair-professionele gids over taal en onderwijs. Dit boek brengt twee werelden samen: literatuur en wetenschap. Want alleen kunnen ze veel, maar samen kunnen ze meer. De literaire vondsten bestaan uit miniaturen over het anderstalige basisschoolkind, diens ouders en leerkrachten. We zitten in woonkamers van Turkse gezinnen in Vlaanderen, drinken koffie in leraarskamers op verschillende basisscholen en duiken in dromen. De wetenschappelijke vondsten gaan over taal leren, meertaligheid en ouderparticipatie. We leren van helder gebrachte inzichten uit internationaal onderzoek, doorspekt met praktijkvoorbeelden en concrete ideeën voor de onderwijspraktijk.