Welke landen hebben de meeste CO2 uitstoot? Hoe ziet het poolijs eruit over 10 jaar? De aarde warmt op, leefgebieden verdwijnen en het weer wordt extremer. Atlas met ruim 30 kaarten, grafieken en kleurenillustraties die met feiten en cijfers o.a. de oorzaken en gevolgen van klimaatverandering laten zien. Vanaf ca. 12 t/m 18 jaar.
Gloob en Teo de spin ontdekken dat er in zee allerlei plastic voorwerpen liggen. Ze besluiten in actie te komen. Prentenboek met eenvoudige kleurenillustraties over de vervuiling van de zee. Vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.
Kikker en Vos gaan met hun vriendjes een dagje naar zee. Daar drijft zo veel plastic afval rond, dat ze niet meer willen zwemmen. Egel en Uil vertellen over de plasticsoep. Wat kunnen de vriendjes zelf doen om minder plastic te gebruiken? Prentvertelling met paginagrote illustraties in heldere kleuren en een doetip. Vanaf ca. 5 t/m 7 jaar.
Kikker en Vos gaan met hun vriendjes een dagje naar zee. Daar drijft zo veel plastic afval rond, dat ze niet meer willen zwemmen. Egel en Uil vertellen over de plasticsoep. Wat kunnen de vriendjes zelf doen om minder plastic te gebruiken? Prentvertelling met paginagrote illustraties in heldere kleuren en een doetip. Vanaf ca. 5 t/m 7 jaar.
Wil je bedreigde dieren redden, onze bossen beschermen en onze lucht schoonhouden? Ontdek wat je allemaal kunt doen! Met veel kleine en grote kleurenillustraties. Vanaf ca. 7 t/m 9 jaar.
Wanneer in de 24e eeuw de 'Commissie' mensen laat geloven dat de aarde totaal vergiftigd is, helpen twee jongeren een groep wetenschappers om aan te tonen dat het met die vervuiling wel meevalt.
GET H2O is een strategisch bordspel over het dagelijks leven van Afrikaanse jongeren. Het spel is tot stand gekomen in samenwerking met Keniaanse jongeren en ontwerpers van Butterfly Works en MamaBits. De opbrengst van dit spel komt volledig ten goede aan Keniaanse jongerenorganisaties. Je bevindt je in de sloppenwijken van Nairobi, Kenia. Je probeert te overleven en 6 huizen voor jou en je familie te bouwen. Ondertussen zorg je voor voldoende water. Daarbij kom je veel uitdagingen tegen: middelen zijn schaars, water is duur, huizen worden aangevallen, de rivier raakt vervuild, droogte dreigt en corruptie, criminaliteit en gangsterbendes vieren hoogtij. De eenvoudigste manier om aan water te komen is om naast een bron te wonen. Om huizen te bouwen moet je naar de stad om te werken en Pesa's te verdienen. Je kunt ook het huis van je buren aanvallen en een nieuw huis op het puin bouwen voor minder geld. Met de kaart "Wraak nemen" kun je direct terugslaan als iemand anders jouw huis vernietigt. Je kunt ook voor de "sociale" weg kiezen en de maatschappij dienen door scholen, politiebureaus, openbare toiletten of ziekenhuizen te bouwen. Speel het spel en ontdek welke strategie het beste voor jou en de maatschappij werkt. Het doel van het spel is om óf 6 huizen te bouwen óf je opdracht te vervullen. Elke ronde bestaat uit 2 fasen. In de eerste fase voert iedereen een aantal acties uit. De eerste actie is gratis, elke volgende kost 1 water. De spelers kunnen kiezen uit: werken, water halen, een huis bouwen, een kaart spelen of een kaart trekken. Nadat iedereen zijn acties heeft uitgevoerd, volgt de tweede fase. Daarin speelt iedereen in het geheim een gebeurtenis, die daarna allemaal worden afgehandeld. Zo wordt doorgespeeld totdat de laatste kaart van de gedekte stapel is getrokken, één van de spelers de geheime opdracht op zijn rollenkaart heeft vervuld of als de hele rivier is vervuild. Als de gedekte stapel op is, winnen alle spelers met 6 of meer huizen. Een speler die zijn geheime opdracht vervuld, wint alleen. Alle andere spelers verliezen in dat geval. Als de rivier helemaal is vervuild, verliezen alle spelers, behalve de speler met de rol Vervuiler. GET H2O is een spannend, toegankelijk bordspel dat een goede indruk geeft van het zware, maar uitdagende leven van Afrikaanse jongeren.
Waarom is het erg als bepaalde dieren of planten uitsterven? Lees over o.a. jagen, stropen en overbevissing. Ontdek wat er achter de nieuwsberichten hierover zit en wat we zelf kunnen doen. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 t/m 13 jaar.
Al Gore onderscheidt zes verschillende krachten die de wereld gaan hervormen: economische globalisering, wereldwijde digitale communicatie, de machtsverschuiving van het Westen naar andere machtscentra, ook in de private sector, de consumptiegroei, het ingrijpen van de mens in landbouw en biotechnologie en het ingrijpen van de mens in de ecosystemen van de aarde.
Kinderen stellen vijftig vragen over duurzaamheid. Vragen als 'Is de computer schadelijk voor het milieu?' en 'Waarom kappen mensen nog zo veel bomen?' worden beantwoord. Met grappige tekeningen in roze en zwart. Vanaf ca. 9 jaar.
Met veel kleurrijke tekeningen en uitvouwbare pagina's wordt verteld wat onze aarde (natuur) bedreigt en hoe we dit zoveel mogelijk kunnen voorkomen. Vanaf ca. 4 jaar.
In korte hoofdstukken met veel kleurenfoto's wordt uitgelegd dat er zonder lucht geen leven op aarde mogelijk is. Verschillende energiebronnen worden besproken evenals de milieuvervuiling. Vanaf ca. 11 jaar.