Herwerking van Zo gezegd 1.2, een methode NT 2 voor hooggeschoolde volwassenen, naar aanleiding van de actualisering van de opleidingsprofielen NT2. Met de actualisering van de nieuwe OP wil men beter inspelen op de individuele leerbehoeften van elke cursist. Binnen de 4 domeinen van het Europees Referentiekader (persoonlijk, publiek, professioneel en educatief) kunnen de cursisten verschillende rollen zoals consument, werkzoekende, enz. opnemen. De goede punten van de 'oude' versie blijven behouden: functionele oefeningen met cyclische opbouw, authentiek lees- en luistermateriaal, aandacht voor leerstrategieën, systematisch werken aan verstavaardigheid en verstaanbaarheid enz. Nieuw: extra oefeningen per rol per domein, buitenschoolse opdrachten, brede evaluatie, digitale woordentrainer met 8 hulptalen,... Vanaf richtgraad 1.2 is er een opsplitsing tussen de mondelinge en de schriftelijke vaardigheden.
Herwerking van Zo gezegd 1.2, een methode NT 2 voor hooggeschoolde volwassenen, naar aanleiding van de actualisering van de opleidingsprofielen NT2. Met de actualisering van de nieuwe OP wil men beter inspelen op de individuele leerbehoeften van elke cursist. Binnen de 4 domeinen van het Europees Referentiekader (persoonlijk, publiek, professioneel en educatief) kunnen de cursisten verschillende rollen zoals consument, werkzoekende, enz. opnemen. De goede punten van de 'oude' versie blijven behouden: functionele oefeningen met cyclische opbouw, authentiek lees- en luistermateriaal, aandacht voor leerstrategieën, systematisch werken aan verstavaardigheid en verstaanbaarheid enz. Nieuw: extra oefeningen per rol per domein, buitenschoolse opdrachten, brede evaluatie, digitale woordentrainer met 8 hulptalen,... Vanaf richtgraad 1.2 is er een opsplitsing tussen de mondelinge en de schriftelijke vaardigheden.
Deze succesvolle en moderne NT2-methode bevat functionele opdrachten waarmee cursisten de vier Vaardigheden in realistische situaties leren en oefenen. Een belangrijk onderdeel in deze methode is de interactie. De cursist kiest bijvoorbeeld een of meer rollen, zoals werkzoekende, verkeersgebruiker of cursist en maakt de bijbehorende opdrachten. Die opdrachten zijn erop gericht de cursist in alledaagse situaties te laten communiceren. Begin vandaag leidt van niveau A0 naar niveau A1. Dit is een bewerking van de Vlaamse NT2-methode Zo gezegd 1.1 Breakthrough.
Deze succesvolle en moderne NT2-methode bevat functionele opdrachten waarmee cursisten de vier Vaardigheden in realistische situaties leren en oefenen. Een belangrijk onderdeel in deze methode is de interactie. De cursist kiest bijvoorbeeld een of meer rollen, zoals werkzoekende, verkeersgebruiker of cursist en maakt de bijbehorende opdrachten. Die opdrachten zijn erop gericht de cursist in alledaagse situaties te laten communiceren. Begin vandaag leidt op van niveau A1 naar niveau A2. Dit is een bewerking van de Vlaamse NT2-methode Zo gezegd 1.1 Breakthrough.
Deze succesvolle en moderne NT2-methode bevat functionele opdrachten waarmee cursisten de vier Vaardigheden in realistische situaties leren en oefenen. Een belangrijk onderdeel in deze methode is de interactie. De cursist kiest bijvoorbeeld een of meer rollen, zoals werkzoekende, verkeersgebruiker of cursist en maakt de bijbehorende opdrachten. Die opdrachten zijn erop gericht de cursist in alledaagse situaties te laten communiceren. Begin vandaag 3 leidt op van niveau A2 naar het begin van niveau B1.