Digipunten en Telecomloket hielpen al bijna 2.000 Roeselarenaars
Roeselare telt ondertussen 10 Digipunten, plekken waar iedereen die hulp nodig heeft bij digitale problemen of vragen gratis terecht kan. Het afgelopen jaar beantwoordden digihelpers in die Digipunten in totaal 1.882 vragen. Ook het Telecomloket, dat sinds april persoonlijk advies geeft om te besparen op je telecomfactuur, hielp ondertussen al zo'n 40 personen.
Het installeren, heractiveren of oplossen van een ander probleem omtrent de identiteitsapp itsme® is één van de meest voorkomende vragen in de Digipunten. Maar ook met andere hulpvragen rond apps, websites, smartphones, tablets, e-readers, ... kan iedereen, gratis en veelal zonder afspraak, aankloppen bij één van de Digipunten verspreid over de stad.
Ook het nieuwe Telecomloket, waar mensen van vzw Groep Weerwerk persoonlijk advies geven over voordelige telefonie- en internetoplossingen, bewees op enkele maanden tijd al zijn nut. Sinds de lancering ervan konden bezoekers dankzij het ontvangen advies gemiddeld zo'n 18 euro per maand besparen. Bij één gezin liep het uitgespaarde bedrag zelfs op tot 200 euro per maand.
Geen zomerpauze
De zomerperiode is traditioneel een periode waarin vele organisaties even hun deuren sluiten. Om ervoor te zorgen dat Roeselarenaars ook in juli en augustus ergens terecht kunnen met hun digitale vragen, blijven zo goed als alle Digipunten op heel wat momenten open. Het Telecomloket houdt zelfs alle bestaande openingsuren aan.
Zelf digihelper worden
Voor het succes van de Digipunten zijn de vele digihelpers van onschatbare waarde. Wil je zelf ook je steentje bijdragen? Dat kan! Je hoeft heus geen IT- of andere technische achtergrond te hebben. Alledaagse kennis, een goede portie geduld en vooral veel enthousiasme zijn belangrijker. Interesse? Stuur gerust een mailtje naar info@arhus.be, bel 051 69 18 00 of spreek een medewerker aan voor meer info.