Zoekresultaten

Specification
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

7 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dwaalspoor dyslexie : hoe elk kind een vlotte lezer wordt

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek

Aan de slag met handschriftonderwijs : over het belang van leren schrijven met de hand

Anneloes Overvelde (Auteur), Ria Nijhuis-Van der Sanden (Auteur)

Praktisch hand- en oefenboek waarin de auteurs wijzen op het belang van goed schrijfonderwijs voor de breinontwikkeling, de motoriek, het denken, het leren en het onthouden.

Uitgever

Boom (© 2019)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Motoriek & schrijven : bewegen om te leren

Cathy Crabbe (Auteur)

Didactische handreikingen voor ouders, therapeuten en leerkrachten ter bevordering van de ontwikkeling van de schrijfvaardigheid van kinderen in het primair onderwijs. Met aandacht voor fijne motoriek en lateralisatie. Met illustraties.

Boek

Mijn kind leert schrijven (en hoe kan ik helpen) : gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners

Marc Litière (Auteur)

Informatie over hoe kinderen leren schrijven, met tips, ideeën, principes en oefeningen om hen daarbij te ondersteunen.

Uitgever

Lannoo ([2015])

Taal
Doelgroep
Beschikbaar