Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

81 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dwaalspoor dyslexie : hoe elk kind een vlotte lezer wordt

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek

Exit dyslexie : zeker leren lezen met de Alfabetcode

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek
Uitgever

Acco (1984)

Taal
Serie

Acco. HP (132)

Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Basisvaardigheden academisch schrijven

Maartje Goosen (Auteur), Francien Schoordijk (Auteur)

Studieboek voor wo-studenten.

Boek

Lees, verwonder en ... schrijf! : 95 inspirerende schrijfopdrachten voor kinderen

Li Lefébure (Auteur)

Verzameling schrijfopdrachten voor basisschoollleerlingen met ter inspiratie onder meer grappige krantenartikelen, spannende boeken en tijdschriften.

Uitgever

Clavis (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Zo gezegd 1.1 : Nederlands voor anderstaligen

Christine Boeken (Auteur), Els Le Page (Auteur), Els Mertens (Auteur), Ingrid Peeters (Auteur), Evy De Dapper (Medewerker), Anja De Kimpe (Medewerker)

Genre

NT2

Uitgever

Pelckmans (© 2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Schrijf! : alles over het schrijven van gedichten en verhalen

Marja Baseler (Auteur)

Met veel voorbeelden wordt verteld hoe je zelf verhalen en gedichten kunt schrijven en waar je dan aan moet denken. Vanaf ca. 9 jaar.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Alfaschrift : een cursus schriftbeheersing voor analfabete anderstaligen

Mary van den Brandt (Auteur)

Oefenboek voor anderstaligen voor het leren schrijven van het Latijnse schrift.

Uitgever

Boom (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Aan de slag met handschriftonderwijs : over het belang van leren schrijven met de hand

Anneloes Overvelde (Auteur), Ria Nijhuis-Van der Sanden (Auteur)

Praktisch hand- en oefenboek waarin de auteurs wijzen op het belang van goed schrijfonderwijs voor de breinontwikkeling, de motoriek, het denken, het leren en het onthouden.

Uitgever

Boom (© 2019)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Verder met Alfaschrift

Mary van den Brandt (Auteur)

In dit boek wordt gewerkt aan een vloeiend handschrift en een automatisering van de letterherkenning

Uitgever

Boom (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Buiten de lijntjes : creatief lezen, schrijven en tekenen met kinderen

Li Lefébure (Auteur), Stefani Buijsman (Illustrator)

Verzameling van 40 verhalen met schrijf- en tekenopdrachten voor basisschoolleerlingen om oplossingen te bedenken voor allerlei 'problemen’. Met kleurenillustraties.

Boek

Liefde voor letters en lezen : handboek stimulering geletterdheid : 0 tot 7 jaar

Hetty Van Den Berg (Auteur), Irma Land (Auteur), Iris Meijsing (Auteur)

Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen.

Boek

Duidelijke taal : de hoofdzaken van begrijpelijk schrijven : leer- en oefenboek

Peter Van der Horst (Auteur)

Handzaam boekje met belangrijke regels voor begrijpelijk schrijven met veel voorbeelden en schrijf/redactieoefeningen.

Uitgever

Garant (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar