Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

77 Resultaten

Sorteren op
Boek

Shopaholic & baby

Sophie Kinsella (Auteur)

Een voormalig financieel journaliste, nu 'personal shopper' voor een warenhuis, is zwanger en bereidt zich voor op de perfecte bevalling.

Boek

Absurde overvloed : waarom het zo moeilijk is om gelukkig te worden

Michael Foley (Auteur)

Monografie over de grote paradox van de moderne tijd: hoe beter we het hebben, hoe ongelukkiger we zijn.

Uitgever

Atlas Contact (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Consumptiedrang

Rafael Rodríguez Villarino (Auteur)

Aan de orde komen reclame, oorzaken en gevolgen van consumptie, koopverslaving, maar ook de invloed van anderen op je koopgedrag. Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.

Uitgever

Corona (2009)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Consumentengeheimen : we doen wat we doen, maar waarom?

Madeleine Janssens (Auteur), Jan Callebaut (Auteur), Leo De Bock (Auteur)

Psychologische analyse van koopgedrag.

Uitgever

Davidsfonds (2009)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Darwin en de consument : seks, status en het brein

Geoffrey Miller (Auteur)

Verklaring van consumentengedrag vanuit de evolutionaire psychologie en van de invloed van marketing op consumptiepatronen.

Uitgever

Contact (2009)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De spullen die we kopen

Georgia Amson-Bradshaw (Auteur)

Nieuwe spullen kopen is leuk! Maar wat gebeurt er wanneer we dingen weggooien? Lees over wegwerpmode, papier en milieu en elektronica-afval. Verzin zelf oplosssingen voor gestelde problemen en doe de testjes. Met veel kleurenfoto's -en illustraties. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Boek

Stoppen met shoppen : hoe we de planeet en onszelf kunnen redden

J.B. MacKinnon (Auteur)

Beschouwingen over consuminderen en de economische en maatschappelijke gevolgen daarvan.

Arhus
Strip

Sluipend bedrog

V. Leonardo (Auteur), Morris (Naar het werk van)

Uitgever

Lucky Comics (2008)

Taal
Onderwerp
Serie
Beschikbaar
Boek

Marketing : wake up and go with the flow

Philip De Cleen (Auteur)

Studieboek op hbo/wo-niveau.

Uitgever

LannooCampus (© 2023)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De paradox van keuzes : hoe teveel een probleem kan zijn

Barry Schwartz (Auteur)

Beschouwing over het psychologische probleem van het teveel aan keuzemogelijkheden voor de moderne mens, zowel bij de aanschaf van consumptiegoederen als bij de beantwoording van levensvragen en de inrichting van het eigen leven.

Uitgever

Het Spectrum (2004)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De magie van het winkelen : wat verkoopt wel, wat niet?

Paco Underhill (Auteur)

Bespreking van alle aspecten van kopen en verkopen aan de hand van een dagje in een groot winkelcentrum, waar detaillisten, winkelinrichters en marketeers trachten in te spelen op groepen consumenten met verschillend sociaal gedrag en uiteenlopende wensen.

Uitgever

Forum (2006)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Hoe consumenten denken : essentiële inzichten in de psychologie van de markt

Gerald Zaltman (Auteur)

Multidisciplinair studieboek op wetenschappelijk niveau over marketing en consumentenonderzoek.

Boek

Afkicken voor shopaholics : de emoties achter de verslaving

Carien Karsten (Auteur)

Oorzaken en achtergronden van koopverslaving en methoden om dit probleem aan te pakken.

Uitgever

Kosmos (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De koopknop : het geheim van het consumentenbrein : inclusief meer dan 50 neuromarketingtips

Martin De Munnik (Auteur)

Neurowetenschappers kunnen achterhalen voor welke producten we gevoelig zijn en welke reclame ons aanzet tot kopen. Zo kunnen bedrijven via neuromarketing het product en de prijs afstemmen op de consument en het moment.

Uitgever

SDU (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De kassière : mijn leven achter de kassa

Anna Sam (Auteur)

Belevenissen en observaties van een supermarktkassière.

Uitgever

Artemis (2008)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het Merk Mens : consumenten grijpen de macht

Fons Van Dyck (Auteur)

Verkenning vanuit de invalshoek van marketing van de psychologische, economische en maatschappelijke factoren die het gedrag van de hedendaagse consument bepalen.

Uitgever

LannooCampus (2007)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Dit is een goed gidsje : voor een betere wereld

Marieke Eyskoot (Auteur)

Hoe kunnen we, en jij ook, zorgen voor een betere, meer duurzame wereld? Lees wat je thuis, op school en elders kunt doen op het gebied van o.a. energie, voedsel, milieu, kleding en dieren. Met veel doetips, meningen van coole mensen als André Kuipers en kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.

Uitgever

Boekerij (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar