Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

57 Resultaten

Sorteren op
Boek

Goede leiders eten als laatste : waarom teams excelleren in een cirkel van veiligheid

Simon Sinek (Auteur)

Pleidooi voor een positieve bedrijfscultuur waarin werknemers zich veilig voelen en daardoor succesvol presteren.

Boek

Good to great : waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken ... en andere niet

Jim Collins (Auteur)

Beschrijving van zeven basisprincipes die van toepassing zijn op excellerende ondernemingen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Over leiderschap : de beste leiders gebruiken hun emotionele intelligentie

Daniel Goleman (Auteur)

Wat maakt iemand tot een goede leidinggevende? Hoe geef je op een constructieve manier kritiek? Welke invloed hebben emoties op groepsprestaties? Handleiding voor managers, gebaseerd op emotionele intelligentie.

Boek

Vind je waarom : een praktische gids voor het ontdekken van je hogere doel

Simon Sinek (Auteur), David Mead (Auteur), Peter Docker (Auteur)

Inspiratieboek voor zowel leidinggevenden als medewerkers binnen bedrijven en organisaties.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een nieuw kapitalisme voor een wereld in verwarring

Rebecca Henderson (Auteur)

Beschrijving van een nieuwe vorm van bedrijfseconomisch denken, waarin naast winst en omzet ook ruimte is voor duurzaamheid, rechtvaardigheid en gelijkheid.

Boek

Great by choice : toeval, chaos, onzekerheid : waarom sommige ondernemingen ondanks alles floreren

Jim Collins (Auteur), Morten T. Hansen (Auteur)

Kritische bespreking van de succesformules van enkele vooraanstaande ondernemingen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Hoogvliegers : effectiever communiceren met DISC

Merrick Rosenberg (Auteur), Daniel Silvert (Auteur)

Praktische adviezen voor beter communiceren en daardoor beter samenwerken, zakelijk zowel als privé.

Boek

Situationeel leiding geven

Paul Hersey (Auteur)

Modelmatige benadering van leiderschap in wisselende omstandigheden.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

De Orka Award : de kracht van positieve feedback

Kenneth Blanchard (Auteur), Thad Lacinak (Medewerker)

Handleiding in verhaalvorm voor managers om hun medewerkers te motiveren en daardoor de prestaties te verbeteren.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Hoe consumenten denken : essentiële inzichten in de psychologie van de markt

Gerald Zaltman (Auteur)

Multidisciplinair studieboek op wetenschappelijk niveau over marketing en consumentenonderzoek.

Boek

Wikinomics : hoe samenwerking door iedereen met iedereen alles verandert

Don Tapscott (Auteur), Anthony D. Williams (Auteur)

Betoog over hoe economische ontwikkeling en productinnovatie kunnen worden bevorderd door het delen van kennis via het internet.

Boek

Groots door te groeien : vier principes om een leven lang te leren

Kenneth Blanchard (Auteur), Mark Miller (Auteur)

In deze parabel leert de jonge leider Bart de Bruin vier principes die hem helpen uitgroeien tot een inspirerend leider. Volgens de auteurs is het belangrijk om je als leider persoonlijk te ontwikkelen. Alleen dan kun je je team en organisatie maximaal van dienst zijn.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Managing

Henry Mintzberg (Auteur)

Praktische visie van de managementgoeroe op leidinggeven, gebaseerd op een onderzoek naar managementstijlen bij verschillende organisaties.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn