Wat gebeurt er als we kunst creëren? Wat is de wisselwerking tussen de zintuigen, de handeling en de beelden die in het brein opkomen? Wanneer gaat de maker er ‘iets’ in zien? Over orde en chaos, esthetiek en ethiek.
Twintiger Leyla, danseres, speelt samen met professionele acteurs belangrijke momenten uit haar eigen leven na om met traumatische gebeurtenissen in het reine te komen. Maar de kijker ziet ook de gesprekken die Leyla met de regisseur voert en de keuzes die ze maken.
(Ontspannings)oefeningen en andere spelvormen uit het theater om angst en onzekerheid bij jonge kinderen te verminderen of weg te nemen. Met kleine kleurenillustraties in oranje en blauw. Voor opvoeders met kinderen van ca. 8 t/m 12 jaar.
Dit boek is voor iedereen die meer wil weten over de vele mogelijkheden om creatief aan de slag te gaan bij een (naderend) en vaak onzichtbaar verlies. Het gaat in op hoe je verlies en rouw vorm kan geven in het dagelijkse leven. Het boek is uitgewerkt aan de hand van 5 vormen van 'verlies bij leven': 1. echtscheiding 2. uithuisplaatsing 3. adoptie 4. opgroeien in een onveilige (thuis)situatie 5. ziekenhuisopname.
Verslag van een onderzoek naar de invloed van muziek op de ontwikkeling van kinderen met autisme en de wijze waarop muziek kan worden gebruikt om deze ontwikkeling te stimuleren.