Het dorp Grissel wordt geteisterd door vreemde monsterplagen. Dan wordt drakenmeisje Nes ontvoerd. Hebben die zaken soms met elkaar te maken? De Boe!Kids gaan op onderzoek uit. AVI-E5. Vanaf ca. 9 jaar.
Alex sluit zich, net als zijn vader vroeger, aan bij de misdaadorganisatie Scorpia en belandt in een huiveringwekkend avontuur dat zich grotendeels afspeelt in Venetie͏̈. Vanaf ca. 13 jaar.
In de klas van de Vlaamse Wiet (11) wordt geld gestolen. Wiet en zijn vrienden van de Caroluscode proberen de dader te vinden. Al snel moeten ze ook een veel grotere zaak oplossen: de diefstal van een 15e-eeuws schilderij. Vanaf ca. 10 jaar.
Als de 14-jarige Alex een klusje voor de Britse geheime dienst opknapt, komt hij in aanraking met een misdaadorganisatie uit het Verre Oosten. Vanaf ca. 13 jaar.
Jeugdspion Alex (14) infiltreert in de levensgevaarlijke snakeheadorganisatie die een bom wil plaatsen om een topconferentie te voorkomen. Vanaf ca. 12 jaar.
Elizabeth is blij, want ze mag voorgoed bij haar grootvader in het Winterhuis Hotel gaan wonen. Het hotel kent nog steeds veel mysteries, geheime gangen en magische objecten. Zal ze er toch een rustig, normaal verblijf krijgen? Vanaf ca. 10 jaar.
De Thea Sisters zijn op bezoek bij hun vriendin Kumi in Japan. Dan wordt er een zeldzame, kostbare pop gestolen. Voorlezen vanaf ca. 7 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
Jeugdspion Alex Rider (14) ontmoet de oprichter van hulporganisatie 'First Aid'. Na deze ontmoeting raakt Alex verstrikt in allerlei spannende avonturen en roept de hulp en bescherming van MI6 in. Vanaf ca. 12 jaar.
Het is lang geleden dat Alex zijn laatste spionageopdracht uitvoerde. Hij lijkt een rustig leventje te leiden, totdat Scorpia, die uit is op wraak, hem van Engeland naar Egypte voert. In deze laatste krachtmeting zet Alex Smithers' ultieme gadget in, en bovendien zijn eigen leven.
Marcus (16) mag deel gaan uitmaken van een geheim team van jonge spionnen, SPAT. Als hij op school een overtreding begaat, denkt hij dat het avontuur niet doorgaat. Vanaf ca. 13 jaar.
De directeur van een bedrijf in mangastrips wordt met de dood bedreigd en het SPAT-team wordt om hulp gevraagd. Vic, Marcus en Delphine gaan undercover naar Japan om de politie te helpen bij het onderzoek. Vanaf ca. 13 jaar.
Flip Fiasco (ik-figuur) is met zijn moeder en haar vriend op weg naar Frankrijk. Maar intussen moet hij onderzoeken wie het geld gestolen heeft van de goede doelenorganisatie Jip Jap. Flip verdenkt Maartje Muffin maar klopt dat wel? Met veel stripachtige illustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Vier vrienden en hun hond sporen een ontvoerd meisje op. Ze komen daarbij tegenover een knorrige huishoudster en haar gezin te staan. Vanaf ca. 9 jaar.
Ulf (ik-figuur) wil graag met zijn grote broer en zijn vrienden meedoen in hun detectivespel. Maar de jongens vinden hem te klein en te dom om detective te spelen. Ulf bedenkt een plan. Met veel grappige tekeningen in kleur. Vanaf ca. 7 jaar.
Matthew (12, ik-figuur) lijdt aan een dwangneurose. Hij komt zijn kamer nauwelijks uit. Maar als peuter Teddy verdwijnt, moet Matthew wel naar buiten, want hij heeft Teddy als laatste gezien. Vanaf ca. 10 jaar.
Becca (14) kan flarden van gedachten horen. Vanwege deze gave belandt ze alleen en met een andere identiteit op een afgelegen eiland waar ze niemand kent. Daar raakt ze betrokken bij een ongeval waarbij een jongen in coma raakt. Vanaf ca. 15 jaar.
Flip Fiasco heeft een eigen detectivebureau opgericht. Samen met zijn partner Fiks de ijsbeer probeert hij belangrijke zaken op te lossen. Met veel stripachtige illustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
De superslimme maar arme Avery (17, ik-persoon) woont bij haar halfzus, maar slaapt vaak in haar auto. Dan erft ze een fortuin van een haar onbekende man. Er is één voorwaarde: ze moet een jaar in zijn huis wonen, samen met zijn vier onterfde kleinzoons. Wat zit hierachter? En is haar leven wel veilig? Vanaf ca. 15 jaar.