Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

125 Resultaten

Sorteren op
Boek

Etiketjes

Ann Ceurvels (Auteur)

Pleidooi door de Vlaamse mediapersoonlijkheid voor een vroegtijdige diagnose van leer- en opvoedingsproblemen, mede gebaseerd op haar eigen ervaringen met haar zoon.

Uitgever

Houtekiet (2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Ben ik dan een slechte mama? : hoogsensitief, hoogbegaafd en andere etiketjes die aan ons gezin kleven

Patsy Kerkhofs (Auteur)

Persoonlijk verslag van de Vlaamse schrijfster over haar ervaringen met haar twee dochters, waarvan de oudste – een hoogbegaafd kind – vanaf de peutertijd grote opvoedingsproblemen veroorzaakt.

Boek

Waar is de grens : omgaan met gedragsproblemen bij kinderen

Karl Baert (Auteur), Frieda Goorix (Auteur), Katrijn Van Acker (Auteur), Lien Van Driessche (Auteur)

Praktische gids voor ouders, opvoeders en leerkrachten.

Uitgever

Lannoo (2009)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Positief ouderschap

Matthew Sanders (Auteur)

Praktische opvoedgids voor ouders van jonge kinderen tot en met de basisschoolleeftijd.

Uitgever

Standaard (2008)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Normale kinderen : ze bestaan nog

Wendy Peerlings (Auteur), Sam Geuens (Auteur)

Reken-, lees-, leer-, spellings-, concentratiestoornissen ... We plakken steeds vaker labels op kinderen, maar is dat wel terecht? De auteurs kijken naar het kind achter de diagnose: zijn noden, kansen en kracht. Ze roepen op om te kijken naar de sterke kanten van een kind.

Boek

Het vollehoofdenboek : een werkboek voor kinderen en volwassenen

Linde Kraijenhoff (Auteur)

Werkboek voor het communiceren met kinderen die problemen hebben bij informatieverwerking en/of een verhoogde (prikkel)gevoeligheid hebben.

Boek

De weg kwijt op school : waarom kinderen met gedragsproblemen moeilijk meekomen en hoe we ze kunnen helpen

Ross W. Greene (Auteur)

Pleidooi voor een gezamenlijke en proactieve aanpak van gedragsproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Nieuwezijds (copyright 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Sprekende harten, strijdende zwaarden. Deel 1, Moeilijk gedrag bij kinderen en jongeren : visie op verfijnde pedagogiek

Katelijne Van Lommel (Auteur)

Praktijkgids en pleidooi voor een verfijnde preventieve, ondersteunende benadering van gedragsmoeilijkheden.

Uitgever

Roularta (2011)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

ADHD bij kinderen

Anneke Eenhoorn (Auteur)

Wat is ADHD, hoe ontstaat het, wat zijn de gevolgen voor het kind en de omgeving en welke behandelmethoden zijn er? Met enige zwart-witfoto's. Praktische handvatten voor opvoeders van kinderen van ca. 3 t/m 16 jaar.

Uitgever

LannooCampus (2012)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Prachtig lastig : onbegrepen gedrag en reflexpatronen

Carla Van Wensen (Auteur)

Systematische beschrijving van technieken om het vroege bewegingspatroon bij kleine kinderen te verbeteren door reflexverwerking.

Boek

Nieuwetijdskinderen : het intuïtieve kind in het gezin, onderwijs en hulpverlening

Carla Muijsert-van Blitterswijk (Auteur)

Aanwijzingen voor ouders en opvoeders hoe om te gaan met hypergevoelige en paranormaal begaafde kinderen.

Uitgever

Ankh-Hermes (2001)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar