Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

69 Resultaten

Sorteren op
Boek

Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs

Haim Omer (Auteur), Hilde Leonard (Inleider)

Beschrijving van een manier waarop leraren in samenwerking met ouders gezag kunnen krijgen zonder autoritair te hoeven zijn, waarbij de relatie met de leerling en het stellen van grenzen van groot belang zijn.

Boek

De weg kwijt op school : waarom kinderen met gedragsproblemen moeilijk meekomen en hoe we ze kunnen helpen

Ross W. Greene (Auteur)

Pleidooi voor een gezamenlijke en proactieve aanpak van gedragsproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Nieuwezijds (copyright 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen : een praktisch handboek voor het basisonderwijs

Leony Coppens (Auteur), Marthe Schneijderberg (Auteur), Carina Van Kregten (Auteur)

Combinatie van uitleg over de theorie en uitleg over hoe met gedragsproblemen als gevolg van traumatische ervaringen om te gaan in de praktijk aan de hand van herkenbare voorbeelden.

Uitgever

SWP (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Gedragsproblemen in de klas : een praktisch handboek

Anton Horeweg (Auteur)

Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.

Uitgever

LannooCampus (2014)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Relaxed voor de klas : van stimuleren tot corrigeren

Stefaan Vanparys (Auteur)

Beschrijving van een model waarmee de leerkracht in het basis- en voortgezet onderwijs op een ontspannen manier kan lesgeven.

Boek

Pedagogisch vakmanschap in 55 verhalen : gereedschap voor passend onderwijs

Peter Mol (Auteur)

Verhalen over passend onderwijs uit de lespraktijk en de eigen schoolervaringen van de auteur.

Boek

De traumasensitieve school : een andere kijk op gedragsproblemen in de klas

Anton Horeweg (Auteur)

Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.

Boek

Lastige ouders, moeilijke leerlingen : 99 tips

Hans Kaldenbach (Auteur)

Praktische adviezen aan onderwijskrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor de omgang met lastige leerlingen en hun ouders, soms met uiteenlopende culturele achtergronden.

Boek
Uitgever

Acco (1989)

Taal
Serie

Acco. HP (120)

Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Probleemgedrag op school

Comité voor Bijzondere Jeugdzorg (Redacteur)

Artikelen over probleemgedrag in het voorgezet onderwijs.

Boek

De preventiepiramide : preventie van probleemgedrag in het onderwijs

Johan Deklerck (Auteur), Evi Verdonck (Medewerker)

Methode voor de preventie van ongewenst gedrag van jongeren in met name het voortgezet onderwijs in Vlaanderen.

Uitgever

Acco (2010)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Passend onderwijzen : pedagogisch vakmanschap in de klas

Peter Mol (Auteur)

Praktisch opgezet boek over pedagogisch vakmanschap.

Boek

Passend voortgezet onderwijs : pedagogisch vakmanschap in de klas

Peter Mol (Auteur)

Schets van een aantal elementen van vakmanschap dat een leerkracht kan inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden.