Beschrijving van de huidige crisis op politiek en sociaal gebied op mondiaal, nationaal en lokaal niveau, met aanbevelingen hoe we het tij kunnen keren.
Praktijkboek over wat een rijke leeromgeving - rijk basismilieu en rijk aanbod van activiteiten - voor kleuters is, de concrete vertaling daarvan naar de praktijk en hoe je de voortdurende beweging in de inbreng van kleuters kunt monitoren.
Tegenwoordig heerst het besef dat de ontwikkelingshulp in de loop der jaren sterk uit koers is geraakt. Politicologe Nadia Molenaers en econoom Robrecht Renard willen met dit boek een verklaring zoeken voor wat er fout liep en de kansen afwegen van de nieuwe aanpak die sinds 2000 gehanteerd wordt.
De kinderen op het kinderdagverblijf zingen, knutselen, spelen binnen en buiten, eten samen, gaan op het potje en doen een dutje. Ook in de kleuterklas spelen, eten en rusten de kinderen samen. Daarnaast voeren ze een kringgesprek en vertelt de juf een verhaal.
Handleiding voor het werken met de methode Themagerichte Interactie (TGI) in het onderwijs om te ondersteunen, spanning weg te nemen en communicatie te verbeteren.