Zoekresultaten

Specification
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

7 Resultaten

Sorteren op
Boek

Leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken

Carol Vorderman (Auteur)

Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Games : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Ketnet presenteert : Ik kan al programmeren met Scratch

Rosie Dickins (Auteur), Jonathan Melmoth (Auteur), Louie Stowell (Auteur), Ronald Schrijber (Vertaler)

Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De grote reis door de computer

Linda Liukas (Auteur)

Als Ruby in de computer valt, ontdekt ze welke onderdelen erin zitten en waarvoor ze dienen. Avontuurlijk verhaal, met uitleg voor het maken van een papieren computer via vragen, spelletjes en oefeningen. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 8 jaar.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een avontuurlijk sprookje over programmeren

Linda Liukas (Auteur)

Terwijl Ruby op zoek gaat naar edelstenen, leer je dingen die nodig zijn om later te kunnen programmeren. Avontuurlijk verhaal samen met doe-activiteiten zoals spelletjes en puzzels. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever

Nieuwezijds (2016)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Python games : programmeren voor kinderen

Carol Vorderman (Inleider)

Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van o.a. een spannende quiz, spelletje en dansgame, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Apps bouwen

Max Wainewright (Auteur), Maria Cox (Illustrator)

Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.

Uitgever

Corona (© 2019)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar