Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.
Als Ruby in de computer valt, ontdekt ze welke onderdelen erin zitten en waarvoor ze dienen. Avontuurlijk verhaal, met uitleg voor het maken van een papieren computer via vragen, spelletjes en oefeningen. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 8 jaar.
Terwijl Ruby op zoek gaat naar edelstenen, leer je dingen die nodig zijn om later te kunnen programmeren. Avontuurlijk verhaal samen met doe-activiteiten zoals spelletjes en puzzels. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.
Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van o.a. een spannende quiz, spelletje en dansgame, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.