Jack Sullivan (13, ik-persoon) is een gewone jongen met een gewoon leven. Totdat het stadje waar hij woont, wordt bevolkt door zombies en monsters. Samen met zijn vrienden strijdt hij tegen deze monsters. Met veel zwart-witte stripachtige tekeningen. Vanaf ca. 10 jaar.
Nell is ondanks haar vele volgers eenzaam sinds het overlijden van haar tweelingbroer. Ze vindt afleiding als ze wordt geselecteerd om mee te doen aan de Glitch Game, een spel dat echter en gevaarlijker blijkt dan de deelnemers vooraf kunnen bedenken. Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 15 jaar.
Amanda (16) en haar vrienden spelen graag op computer het spel Ripper. Als ze hun aandacht richten op enkele moorden die in San Francisco worden gepleegd, wordt het spel dodelijke ernst.
Vier klasgenoten krijgen de superkrachten uit hun computerspel en moeten uit de klauwen van het monsterleger blijven. Voorlezen of zelf lezen vanaf 7 jaar.
Een jongen wordt op school gepest en zijn ouders zorgen niet goed voor hem. Maar op een dag is het leven als een game: hij kan vliegen als een bij! Als hij in een bloem landt, is hij weer een jongen. Dan begint level 2: opstaan en klaarmaken voor school. Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Matteo (ik-persoon) speelt het liefst dag en nacht League of Legends. Hij spijbelt steeds vaker van school en zijn moeder is wanhopig. Dan wordt Matteo ontvoerd. Hij wordt naar een instelling gebracht, waar jongeren heropgevoed worden. Maar dan blijkt dat er iets heel anders achter zit. Vanaf ca. 12 jaar.
Wanneer zijn klasgenoten hem inwijden in het verslavende computerspel Erebos, moet Nick steeds extremere opdrachten uitvoeren om in het spel te blijven. Indien hij faalt, wordt hij uit de groep gegooid.
De Game Helden worden na een schoolreisje naar een dinopark naar de prehistorie geteleporteerd. Kunnen ze veilig terugkeren? Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 7 jaar.
De Game Helden reizen naar de tijd van de zeepiraten om te voorkomen dat de kwaadaardige Leeuwin de bloedsteen vindt, een steen die haar onsterfelijk kan maken. Met kleurenillustraties. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 7,5 jaar.
Als Blaag de Blob wordt gestolen, teleporteren de Game Helden naar het hoofdkwartier van superschurk de Leeuwin in New York. Daar worden ze opgewacht door een robotleger en een verschrikkelijk wezen. Lukt het de vrienden om Blaag te redden? Met kleurenillustraties. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 7 jaar.
De Game Helden zijn door de superkrachten van Manú per ongeluk naar het Wilde Westen geteleporteerd. Samen moeten ze het opnemen tegen de zombie-cowboys en hun meester: het woeste tentakelmonster. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 7,5 jaar.
Niels is anders dan anderen. Hij heeft een lichamelijke beperking. Hij wordt gepest en stelt zichzelf allerlei vragen over het waarom, maar het leven geeft geen antwoorden. Niels vlucht in het gamen, want daarin kan bijna alles. Maar een echt mens heeft maar één leven. Toch? Vanaf 15 jaar.
Jonas (17, ik-figuur) gaat als student in Utrecht op kamers wonen. Hij is erg goed in de game 'The Rift' en gaat er steeds meer tijd aan besteden. Tot het uit de hand loopt. Vanaf ca. 15 jaar.
De bedenker van het virtual-realityspel Warcross haalt de Amerikaanse hacker Emika Chen (18) naar Japan om de oorzaak te vinden van een veiligheidslek in het spel. Ze ontdekt een duister complot. Vanaf ca. 15 jaar.
Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Hoe maak je indrukwekkende bouwwerken in het computerspel Minecraft? Leer alles over structuur, inrichting en verlichting. Met kleurenillustraties uit het spel. Vanaf ca. 9 t/m 14 jaar.