Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

15 Resultaten

Sorteren op
Boek

Zo voel ik mij

Pierre Winters (Auteur), Eline van Lindenhuizen (Illustrator)

Wat zijn zintuigen? Een waarom ben je soms boos en dan weer verdrietig? Prentenboek over emoties. Met weetjes, een quiz en veel getekende kleurenillustraties en enkele dwarsdoorsnedes. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever

Clavis (2018)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Ik ben bruin

Ashok Banker (Auteur), Sandhya Prabhat (Illustrator), Monique ter Berg (Vertaler), Fatiha Achatibi (Vertaler)

Een meisje vertelt welke huidskleur ze heeft, en hoe mooi ze die vindt. Daarna vertellen allerlei mensen in diverse bruintinten iets over zichzelf, bijvoorbeeld waar ze wonen, welk beroep ze hebben en wat ze leuk vinden. Vierkant prentenboek met kleurrijke illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Uitgever

Rose stories (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Billen, buikje, benen

Betty Sluyzer (Auteur), Pauline Oud (Illustrator)

Enkele kinderen van allerlei nationaliteiten laten zien welke delen er aan hun lichaam zitten. Prentenboek met eenvoudige tekeningen in kleur en tekst op rijm. Vanaf ca. 1 jaar.

Uitgever

SpecialBooX (© 2015)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Uitgever

Die Keure (2012)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Werkmap Begrijpend luisteren en woordenschat : de praktijk van begrijpend luisteren met het jonge kind

Aafke Bouwman (Auteur), Karin Van de Mortel (Auteur), Judith Maas (Auteur), Monoca de Wit (Auteur)

De Werkmap Begrijpend luisteren en woordenschat is bestemd voor pedagogisch medewerkers van peutercentra en leerkrachten van groep 1, 2 (tweede en derde kleuterklas) en 3 (eerste leerjaar) van het basisonderwijs. de Werkmap Begrijpend luisteren en woordenschat bevat 5 onderdelen: In het eerste deel staat de theorie over begrijpend luisteren centraal. Aan bod komen: de keuze voor het soort teksten, de activiteit van het voorlezen zelf en strategieën om te zorgen dat kinderen de tekst beter begrijpen. Deel 2 biedt de schakel tussen theorie en praktijk: een format om op gestructureerde wijze aan de slag te gaan met begrijpend luisteren. Om zelf activiteiten, gebaseerd op teksten, voor te bereiden en uit te voeren. In deel 3 komen de activiteiten aan bod: 38 uitgewerkte activiteiten, gebaseerd op 25 teksten (prentenboeken, informatieve boeken, gedichten en verhalen) die soms op basis van twee of zelfs drie verschillende leerdoelen uitgewerkt zijn. De laatste 2 delen bevatten werkvormen en werkbladen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Bibi en de eenden

In Koli Jean Bofane (Auteur), Gabriel Lefebvre (Illustrator)

Bibi gaat op zoek naar een slaapplaats voor twee eenden die op reis naar het zuiden niet verder kunnen, maar dat is niet gemakkelijk. Prentenboek met kleurige illustraties in gemengde technieken. Vanaf ca. 4 jaar.

Uitgever

Sjaloom (2000)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek
Boek

Mijn woordenschat

Lingoplay ()

Woordenschat op semantisch-lexicaal niveau. Voor de eerste- en tweede taalverwerving vanaf 4 jaar. Met praktijkgerichte taalondersteuning: - Interactieve woordenschat - Aandachtspunten bij de werkbladen - Sluit aan bij de belevingswereld en het taalniveau van kinderen - Benoem alles wat je ziet en wat je doet - Begeleid alle handelingen met taal - Gebruik alle zintuigen bij het vergroten van de woordenschat - Gebruik eenvoudige taal en sluit aan bij het taalniveau van het kind - Geef directe Feedback

Arhus
Spel

Na Tuurlijk

Met Na Tuurlijk! kunnen kinderen spelenderwijs leren. De verscheidenheid aan actiekaartensets maakt het spel op een aangename manier geschikt voor het oefenen van klanken, woordenschat, letters,...

Uitgever

Trialogo (2014)

Taal
Beschikbaar
Arhus
Spel

Bekijk het maar! met Suus & Luuk : emotiekaarten

Diana Baarda (Auteur), Melissa Krommedam-Wiegertjes (Auteur)

Het materiaal van Suus & Luuk is ontwikkeld door logopedisten waarbij spelenderwijs een beroep wordt gedaan op luisteren, praten, denken en doen met als doel de spraak- en taalontwikkeling te stimuleren. 'Bekijk het maar! met Suus & Luuk' is zowel inzetbaar voor taalstimulering, als voor gesprekken over emoties/gevoelens en gedrag. De afbeeldingen zijn geschikt voor kinderen met een ontwikkelingsleeftijd vanaf 3-3½ tot ongeveer 10 jaar. De verdiepingsvragen en spelsuggesties zijn vooral gericht op kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 4 à 5 jaar en ouder.

Uitgever

IdeaLogo (2015)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Spel

Samenspraak

Georges Rémond (Auteur)

Samenspraak stelt de kinderen in staat om op een leuke manier hun woordenschat te verrijken of te verbeteren en de basisstructuren van onze taal te gebruiken.

Genre
Uitgever

Nathan (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Arhus
Spel

5 minuten taal : taalvaardigheden herhalen en inoefenen, korte taalspelletjes

Alette Schoenmaker (Auteur), Onderwijs Maak Je Samen (Auteur), Ilse Meelker (Auteur), Margreet Christians (Auteur)

De 40 kaarten bieden elk een korte activiteit om verschillende taalvaardigheden te herhalen en in te oefenen. De activiteiten vormen een mix van bewegen, nadenken en samenwerken. Daardoor leren leerlingen spelenderwijs taal. Het interactief leren biedt een hoge betrokkenheid van leerlingen en vormt een stimulans voor de taalontwikkeling. Er zijn activiteiten voor alle groepen van de basisschool.

Spel

Hop Hop! : zinnen maken, torens bouwen

"Hop hop!" is een spel om de zinsbouw en grammatica van kinderen te oefenen. Als beloning wordt er een toren gebouwd. De handleiding is vertaald in 17 talen