Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

36 Resultaten

Sorteren op
Boek

S.O.S. Taal : een nieuwe frisse aanpak : Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans leren?

Bernard Lernout (Auteur), Lisa Lernout (Auteur)

Praktische gids voor het makkelijker leren van een vreemde taal.

Uitgever

Standaard (2009)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Handboek taalbeleid secundair onderwijs

Nora Bogaert (Auteur), Kris Van den Branden (Auteur)

Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.

Uitgever

Acco (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Hoe leer je een vreemde taal?

Anne Pek (Auteur)

Taal
Doelgroep
Boek

Klaar voor CLIL : het CLIL-handboek voor Vlaanderen en Nederland

Liesbeth Martens (Redacteur), Piet Van de Craen (Redacteur), Katrien Dewaele (Auteur), An Jacobs (Auteur), Matthijs Ran (Auteur), Esli Struys (Auteur), Jean Surmont (Auteur), Jill Surmont (Auteur), Onno Van Wilgenburg (Auteur)

Informatie over en pleidooi voor de toepassing van CLIL, onderwijs in een andere taal dan de moedertaal, in het primair en secundair onderwijs.

Boek

Literatuur en film in het vreemdetalenonderwijs

Ewout Van der Knaap (Auteur)

Uitleg over de rol die film en literatuur kunnen spelen bij het aanleren van vreemde talen, met werkvormen, activiteiten en lessen.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Dictoglos : samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs

Folkert Kuiken (Auteur), Ineke Vedder (Auteur)

Beschrijving van een werkvorm in het taalonderwijs die bestaat uit gestuurde interactie van studenten.

Boek

Unmute : activerende didactiek voor de online taalles

Masja Mesie (Auteur), Alie Kammenga (Auteur)

Praktisch handboek voor leerkrachten in het basis-, voortgezet, beroeps- en NT2-onderwijs waarin werkvormen worden beschreven die zij kunnen inzetten bij onderwijs op afstand.

Boek

Je vak in een vreemde taal? : wegwijzers voor de CLIL-onderwijspraktijk

Lies Strobbe (Auteur), Lies Sercu (Auteur), Johan Strobbe (Auteur), Aurélie Welcomme (Medewerker)

CLIL (Content and Language Integrated Learning) is het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal. De auteurs beschrijven wat deze lesmethode inhoudt en onder welke voorwaarden ze kan worden gebruikt: de specifieke onderwijsaanpak, de vereiste taal- en zaakvakkennis van de docenten en de kwaliteitseisen van de scholen.