Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

39 Resultaten

Sorteren op
Boek

In alle talen : waarom er altijd een reden is om een taal te leren

Maryse Boufflette (Samensteller), Katrien Delanghe (Samensteller), Liesbeth Plateau (Samensteller), Marleen Vanderheiden (Samensteller)

Voor het Centrum voor Levende Talen (CLT Leuven) is dit boek een ode aan de taal, geïnspireerd door zijn vijftigjarige bestaan.

Uitgever

LannooCampus (2024)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

S.O.S. Taal : een nieuwe frisse aanpak : Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans leren?

Bernard Lernout (Auteur), Lisa Lernout (Auteur)

Praktische gids voor het makkelijker leren van een vreemde taal.

Uitgever

Standaard (2009)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Uitgever

C.P.S (2013)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Handboek taalbeleid secundair onderwijs

Nora Bogaert (Auteur), Kris Van den Branden (Auteur)

Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.

Uitgever

Acco (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

Hoe leer je een vreemde taal?

Anne Pek (Auteur)

Taal
Doelgroep
Boek

Klaar voor CLIL : het CLIL-handboek voor Vlaanderen en Nederland

Liesbeth Martens (Redacteur), Piet Van de Craen (Redacteur), Katrien Dewaele (Auteur), An Jacobs (Auteur), Matthijs Ran (Auteur), Esli Struys (Auteur), Jean Surmont (Auteur), Jill Surmont (Auteur), Onno Van Wilgenburg (Auteur)

Informatie over en pleidooi voor de toepassing van CLIL, onderwijs in een andere taal dan de moedertaal, in het primair en secundair onderwijs.

Boek

Literatuur en film in het vreemdetalenonderwijs

Ewout Van der Knaap (Auteur)

Uitleg over de rol die film en literatuur kunnen spelen bij het aanleren van vreemde talen, met werkvormen, activiteiten en lessen.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Dictoglos : samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs

Folkert Kuiken (Auteur), Ineke Vedder (Auteur)

Beschrijving van een werkvorm in het taalonderwijs die bestaat uit gestuurde interactie van studenten.