Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

6 Resultaten

Sorteren op
Boek

Limbaverse : start van een grandioos leesavontuur

Will-Limba Moleka (Auteur)

Limba (15) heeft vakantie, maar hij verveelt zich. Dan ontmoet hij Chris, een boekenwurm die hem meeneemt naar de bibliotheek. Samen komen ze terecht in de magische wereld van Fantasia. Kunnen ze de koning redden van de boosaardige boekenbaron Gulon? Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 12 jaar.

Uitgever

Houtekiet (2024)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Rijke taal (v)mbo : taaldidactiek voor het (voorbereidend) middelbaar beroepsonderwijs

Erna van Koeven (Auteur), Anneke Smits (Auteur)

Handleiding voor taal- en leesdidactiek voor leerlingen en studenten die worden opgeleid voor een beroep.

Boek

Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktisch handboek voor de basisschool

Marita Eskes (Auteur)

Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.

Boek
Boek

Lesmateriaal Leeshelden

Provincie Vlaams-Brabant (Auteur)

Met leeshelden kan je de leesmotivatie en het leesbegrip van leerlingen uit het tweede en derde leerjaar verhogen door extra leeskansen aan te bieden in de bibliotheek. In kader van dit project werden verschillende materialen ontwikkelt die je kan downloaden via https://www.vlaamsbrabant.be/nl/leeshelden/lesmateriaal-leeshelden#toc-0--0. Deze map bevat 5 lessenpakketen met laagdrempelige leesbevorderende activiteiten \ndie kunnen gebruikt worden in de lessen Nederlands of muzische vorming, 6 activiteitenfiches en 2 infofiches (A4 en A3) 'Hoe een klasbib oprichten?'

Taal
Onderwerp
Beschikbaar
Arhus
Spel

5 minuten taal : taalvaardigheden herhalen en inoefenen, korte taalspelletjes

Alette Schoenmaker (Auteur), Onderwijs Maak Je Samen (Auteur), Ilse Meelker (Auteur), Margreet Christians (Auteur)

De 40 kaarten bieden elk een korte activiteit om verschillende taalvaardigheden te herhalen en in te oefenen. De activiteiten vormen een mix van bewegen, nadenken en samenwerken. Daardoor leren leerlingen spelenderwijs taal. Het interactief leren biedt een hoge betrokkenheid van leerlingen en vormt een stimulans voor de taalontwikkeling. Er zijn activiteiten voor alle groepen van de basisschool.