Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

48 Resultaten

Sorteren op
Boek

Buiten de lijntjes : creatief lezen, schrijven en tekenen met kinderen. [1]

Li Lefébure (Auteur), Stefani Buijsman (Illustrator)

Verzameling van 40 verhalen met schrijf- en tekenopdrachten voor basisschoolleerlingen om oplossingen te bedenken voor allerlei 'problemen’. Met kleurenillustraties.

Boek

Buiten de lijntjes : creatief lezen, schrijven en tekenen met kinderen. 2

Li Lefébure (Auteur), Stefani Buijsman (Illustrator)

Verzameling van 40 verhalen met schrijf- en tekenopdrachten voor basisschoolleerlingen om oplossingen te bedenken voor allerlei 'problemen’. Met kleurenillustraties. Voor opvoeders met kinderen van ca. 9 t/m 12 jaar.

Boek

Liefde voor letters en lezen : handboek stimulering geletterdheid : 0 tot 7 jaar

Hetty Van Den Berg (Auteur), Irma Land (Auteur), Iris Meijsing (Auteur)

Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen.

Boek

Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktisch handboek voor de basisschool

Marita Eskes (Auteur)

Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.

Boek

Rijke taal : taaldidactiek voor het basisonderwijs

Erna van Koeven (Auteur), Anneke Smits (Auteur)

Uitgave die een beeld schetst van taal- en leesdidactiek in het basisonderwijs met aandacht voor rijke teksten en actief denken.

Boek

Leesrijk school- en klasklimaat : een schat aan le(e)sideeën voor het basisonderwijs

Marleen Colpin (Redacteur)

Artikelen en lessuggesties met betrekking tot leesbevorderingsprojecten op basisscholen.

Uitgever

Garant (2002)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Beter leren lezen : de directe systeemmethodiek (DSM)

Raf Feys (Auteur), Pieter Van Biervliet (Auteur)

Beschrijving en achtergronden van een methode voor het leesonderwijs op basisscholen.

Uitgever

Acco (2010)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Close reading in de praktijk : lessenseries voor de bovenbouw groep 6 t/m 8

Dortie Mijs (Auteur), Liz Bunte (Auteur), Ebelien Nieman (Auteur)

Beschrijving van de 'Close Reading'-aanpak in de praktijk: een lessenserie aan de hand van verhalende en informatieve prentenboeken voor groep 6 t/m 8 van de basisschool.

Uitgever

Pica (2022)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Begrijpend lezen in een doorlopende lijn : een praktisch handboek voor de basisschool

Marita Eskes (Auteur)

Handboek voor de basisschool met actuele informatie over begrijpend lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.

Uitgever

Pica (2023)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen

Thoni Houtveen (Redacteur), Roel van Steensel (Redacteur)

Informatief handboek waarin leesexperts uit Nederland en Vlaanderen inzicht geven in theorie, onderzoek en de praktische toepassing van begrijpend lezen in het onderwijs.

Uitgever

Eburon (2022)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Aap-bis-zjwaam : een collectie leesplankjes in woord en beeld

Leonie Robroek (Auteur)

Overzicht in woord en beeld van zo'n 185 leesplankjes en variaties daarvan. Met voorbeelden uit Nederland, ook in diverse dialecten, en uit het buitenland.

Boek

Close reading in de praktijk : lessenseries voor de middenbouw groep 4 en 5

Dortie Mijs (Auteur), Liz Bunte (Auteur), Ebelien Nieman (Auteur)

Beschrijving van de 'Close Reading'-aanpak in de praktijk: een lessenserie aan de hand van verhalende en informatieve prentenboeken voor groep 4 en 5 van de basisschool.

Uitgever

Pica (2022)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar