Wanneer een visser het zwaar verminkte lichaam van een vrouw aantreft op het strand van Djedda in Saoedie-Arabië, wordt detective Osama Ibrahim belast met het onderzoek. Hij krijgt daarbij de hulp van de laborante en enige vrouwelijke lijkschouwer van het mortuarium, Katya Hijazi. Katya bijt zich vast in de zaak en ontdekt dat het slachtoffer de filmmaakster Leila Nawar is, een vrijgevochten jonge vrouw die met haar controversiële documentaires veel vijanden heeft gemaakt in het conservatieve en streng islamistische Djedda. Intussen krijgen ze ook nog te maken met een Amerikaanse vrouw wier echtgenoot plotseling verdwenen is. De speurtocht voert van de drukke Arabische stad Djedda naar de uitgestrekte woestijn.
Sheila, Art en Mike groeien op in een katholiek Iers-Amerikaans gezin in Boston, en hun moeder heeft haar kinderen opgevoed met de gedachte dat je over een aantal zaken maar beter niet kunt praten. Wanneer vlak voor Pasen het nieuws komt dat Art - die als priester verbonden is aan een grote parochie - wordt beschuldigd van seksueel misbruik, schiet zijn moeder automatisch in de ontkenning. Sheila is vastbesloten de naam van haar broer te zuiveren, terwijl Mike tot haar afschuw zijn broer al veroordeeld lijkt te hebben. Over seksueel misbruik binnen de katholieke kerk, de dubieuze praktijk van het celibaat en de heksenjacht die de media kunnen ontketenen.
Misdaadverslaggever Simon en voormalig moordzakendetective Burns verbleven in 1993 een jaar lang in een arme buurt in Baltimore waar de drugshandel de voornaamste bron van bestaan is. Langzaam wonnen zij het vertrouwen van de bewoners, die ze een jaar lang observeerden. Verslag van hun ervaringen.