Een melancholieke schrijver, een in Engeland wonende Duitse literatuurprofessor, reist van Wenen naar Venetie͏̈ en eindigt al verhalend en herinneringen opdiepend op zijn geboortegrond in Beieren.
Drie essays over het onvermogen van Duitse schrijvers om de verwoesting van Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog tijdens de luchtoorlog op een verantwoorde manier te beschrijven.
"Campo Santo" bevat een selectie essays, waarbij het middelpunt wordt gevormd door de eerste fragmenten van het grote prozawerk waaraan de auteur de laatste maanden van zijn leven werkte. Het zijn de verslagen van zijn reis naar Corsica, die begint om het kerkhof van Ajaccio. In deze stukken keren veel van Sebalds vaste thema's terug: de kracht van het geheugen en de geschiedschrijving, het verband tussen kunst en het leven, en de aanwezigheid van geesten in voorwerpen en locaties. In het tweede deel staan onder meer nog niet eerder vertaalde essays over schrijvers als Grass, Kafka en Nabokov.
"Campo Santo" bevat een selectie essays, waarbij het middelpunt wordt gevormd door de eerste fragmenten van het grote prozawerk waaraan de auteur de laatste maanden van zijn leven werkte. Het zijn de verslagen van zijn reis naar Corsica, die begint om het kerkhof van Ajaccio. In deze stukken keren veel van Sebalds vaste thema's terug: de kracht van het geheugen en de geschiedschrijving, het verband tussen kunst en het leven, en de aanwezigheid van geesten in voorwerpen en locaties. In het tweede deel staan onder meer nog niet eerder vertaalde essays over schrijvers als Grass, Kafka en Nabokov.
Bundel korte verzen van de Duitse auteur W.G. Sebald (1944-2001) over leven en dood, tijd en identiteit, vergezeld van qua stijl en zeggenschap passende etsen van J.P. Tripp.