In korte verhaaltjes maak je kennis met alle letters van het alfabet. En ook met tweeklanken als eu, oe en ng. Bij elke letter hoort een grote fantasievolle kleurenillustratie. Vanaf ca. 6 jaar.
Tegenstellingen: een grote Gruffalo en een kleine muis, een snelle vos en een langzame slak, een lange slang en een korte rups, een slapende uil overdag en een wakkere uil ’s nachts etc.
Cursus Nederlandse taal met teksten en (invul)oefeningen rond de thema's school, vrije tijd, thuis, Nederland en de toekomst. Met kleine kleurenillustraties. Onder begeleiding met anderstalige jongeren van ca. 12 t/m 18 jaar, met kennis van het Latijnse schrift en klanken die bij de letters horen.
Cursus Nederlandse taal met teksten en (invul)oefeningen rond de thema's school, vrije tijd, thuis, Nederland en de toekomst. Met kleine kleurenillustraties. Onder begeleiding met anderstalige jongeren van ca. 12 t/m 18 jaar, met kennis van het Latijnse schrift en klanken die bij de letters horen.
Cursus Nederlandse taal met teksten en (invul)oefeningen rond de thema's school, vrije tijd, thuis, Nederland en de toekomst. Met kleine kleurenillustraties. Onder begeleiding met anderstalige jongeren van ca. 12 t/m 18 jaar, met kennis van het Latijnse schrift en klanken die bij de letters horen.
Muis is klein en Panda is groot. Pinguïn is boos en Vos is blij. Vierkant hardkartonnen prentenboek over tegenstellingen, met eenvoudige, zachtgekleurde illustraties. Vanaf ca. 1,5 jaar.
De paraplu helpt op de ene pagina tegen de regen, en op de andere beschermt hij tegen de zon! Prentenboek met grafische kleurenillustraties waarin tegenstellingen via doorkijkpagina's twee maal aan bod komen. Vanaf ca. 4 jaar.
Cursus Nederlandse taal met oefeningen om de schrijfvaardigheid te verbeteren. Teksten en (invul)oefeningen rond de thema's school, vrije tijd, thuis, Nederland en de toekomst. Met kleine kleurenillustraties. NT2 niveau Alfa A. Onder begeleiding met anderstalige jongeren van ca. 12 t/m 18 jaar.
Bewegend leren met de matten 'Woordjes lopen'. Kinderen lopen over de mat en zetten hun voet(en) op een medeklinker/klinker of lopen van de ene naar de andere letter om een woord te maken. Hun hele lijf wordt ingezet om letters en/of woorden te oefenen, te herhalen of te bedenken. De spellen die de kinderen spelen op de matten zijn verschillend per leeftijd en de kennis van de fonemen en grafemen.