In het jaar 2084 krijgt Jasper (16, ik-persoon) opdracht zich melden bij de Fabriek. Hij moet zijn mobiele device inleveren en een overall dragen. Wat gebeurt er eigenlijk in de Fabriek? En hoe is het om offline zonder sociale media door het leven te gaan? Vanaf ca. 13 jaar.
Hijran wordt als kind door zijn moeder weggestuurd uit Afghanistan. Het is er te gevaarlijk voor hem. Hij vertrekt in zijn eentje naar Europa. Na twee jaar rondzwerven komt hij terecht in België. Hij probeert een nieuw leven op te bouwen. Met vallen en opstaan. Dit is zijn verhaal.
De Belgisch-Marokkaanse Soukaina is verliefd op haar Albanese klasgenoot Artan (beide 13, ik-figuur), maar ze wil geen seks. Artan komt in de problemen als hij een pakje naar zijn broer in de gevangenis brengt. Vanaf ca. 13 jaar.
Nell is ondanks haar vele volgers eenzaam sinds het overlijden van haar tweelingbroer. Ze vindt afleiding als ze wordt geselecteerd om mee te doen aan de Glitch Game, een spel dat echter en gevaarlijker blijkt dan de deelnemers vooraf kunnen bedenken. Met zwart-witillustraties. Vanaf ca. 15 jaar.
Dit is het dagboek van Claudia (16). Ze heeft een geheime relatie met Annin, maar ontdekt al snel dat het geen echte liefde is. Dan valt ze voor de coole Drahim — maar is hij wel te vertrouwen? Verhaal in korte zinnen en gemakkelijke woorden. Vanaf ca. 16 jaar.