Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Inlezer
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

16 Resultaten

Sorteren op
Boek

'Jij kan beter' : als je kind een onderpresteerder is ...

Tessa Kieboom (Auteur)

Beschrijving van onderpresteren bij hoofbegaafde kinderen met adviezen om dit te voorkomen.

Uitgever

Witsand (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leren, een betekenisvol bouwproces

André Baars (Auteur)

Uitleg van hoe studenten hun eigen leerproces in handen kunnen nemen en over welke competenties ze daartoe dienen te beschikken.

Uitgever

Garant (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Slim leren : wat jij kunt doen (of laten) om ergens goed in te worden

Bradley Busch (Auteur), Edward Watson (Auteur), Katja Tas (Bewerker)

Adviezen voor tieners om slimmere leergewoontes aan te leren, met praktische tips om uitstelgedrag te overwinnen, om te gaan met prestatiedruk, je concentratie te verbeteren en je zelfvertrouwen te vergroten. Met kleurenillustraties en infographics. Vanaf ca. 12 jaar.

Uitgever

Bazalt (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een andere kijk op (onder)presteren

Esther de Boer (Auteur), Nathalie Van Kordelaar (Auteur), Mariken Althuizen (Auteur)

Pleidooi om anders te kijken naar (school)succes in relatie tot onderpresteren en hoogbegaafdheid.

Uitgever

Uitgeverij SWP (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leren centraal : de kunst van leergericht werken en organiseren

Steven Mannens (Auteur)

Beschrijving van een model voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om een duurzame leer- en schoolontwikkeling te realiseren.

Boek

Samen schooluitval voorkomen : voor leraren en hulpverleners

Elke Cole (Auteur), Katrien Sel (Auteur), Franky D'Oosterlinck (Auteur), Stijn Vandevelde (Auteur)

1 op de 9 leerlingen maakt het middelbaar onderwijs niet af. Wat zijn de oorzaken en hoe kan dit opgevolgd worden? Een poging daartoe is 'tijdstap': een begeleidingsprogramma voor jongeren die problemen hebben op de middelbare school.

Boek

Ik kan het zelf : inzoomen op onderpresteren

Annet Atsma (Auteur), Anja de Groot (Auteur)

Bespreking van onderpresteren van (hoogbegaafde) kinderen op school, met adviezen aan ouders en leerkrachten om dit probleem aan te pakken. Met kleurenillustraties.

Boek

Gebruik je hersens : werk slimmer, win tijd

Jan-Willem Van den Brandhof (Auteur)

Praktische informatie over technieken en hulpmiddelen om in een zakelijke omgeving effectiever informatie te verwerken.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Daisy-online

'Jij kan beter' : als je kind een onderpresteerder is

Tessa Kieboom (Auteur), Marie Jeanne Bisschop (Verteller)

Veel kinderen zijn behoorlijk intelligent, misschien zelfs heel intelligent of eventueel hoogbegaafd. Maar lang niet altijd komt wat er in zit, er ook uit, tot grote frustratie van ouders, leraren en deze kinderen zelf. Kinderen en jongeren die in de loop der jaren zijn gaan onderpresteren, dragen een groot, onzichtbaar verdriet met zich mee en kampen voortdurend met negatieve opmerkingen, negatieve commentaren en uiteindelijk ook een heel slecht zelfbeeld. In dit boek legt de auteur uit hoe je je kind op een nieuw spoor zet en het stap voor stap weer zelf zijn verantwoordelijkheid laat opnemen.