Elizabeth is blij, want ze mag voorgoed bij haar grootvader in het Winterhuis Hotel gaan wonen. Het hotel kent nog steeds veel mysteries, geheime gangen en magische objecten. Zal ze er toch een rustig, normaal verblijf krijgen? Vanaf ca. 10 jaar.
Bestaat een behekste auto, een spookhuis, het monster van Loch Ness? Kunnen dieren zichzelf genezen? Lees over twintig wereldwijde mysteries die nooit zijn opgelost. Met stripachtige kleurenillustraties in zwart-wit en blauw. Vanaf ca. 12 t/m 16 jaar.
Nick (14) verkoopt allerlei voorwerpen die hij in hun nieuwe huis heeft gevonden. Als blijkt dat het bijzondere utivindingen zijn, wil hij ze terug hebben. Maar ook het Accelerati-genootschap heeft interesse in de uitvindingen. Vanaf ca. 11 jaar.
In Winterhuis Hotel gebeuren vreemde dingen. Zo verdwijnt een geheimzinnig boek en vinden Elisabeth (12) en Freddy (13) verborgen boodschappen in de schilderijen. Probeert iemand de kwaadaardige Gracella, die onder het hotel is begraven, weer tot leven te wekken? Vanaf ca. 10 jaar.
Miranda vindt op de meest gekste plaatsen briefjes die duidelijk voor haar bedoeld zijn. Het lijkt alsof de afzender haar door en door kent, zelfs dingen over haar weet die nog niet gebeurd zijn. Ze wil erachter komen wie de afzender is.
De 11-jarige tweelingbroer en -zus, Jason en Julia, proberen samen met hun vriendje Rick de raadsels rond Villa Argo op te lossen. Deze villa is de voormalige woning van Ulysses Moore, avonturier en kenner van geheimschriften. Vanaf ca. 10 jaar.
In het eerste verhaal gaat Geronimo op zoek naar het monster van Lago Lago, waarover hij gelezen heeft in de concurrerende krant ‘De Rioolrat’. In het tweede verhaal onderzoekt hij waarom mensen in het nieuwe winkelcentrum van Rokford spontaan beginnen te dansen, zingen en kopen.
Josh verhuist naar een vreemd huis met schuine vloeren, volgekrabbelde muren en pratende ratten. Het huis blijkt een duister geheim te hebben. Vanaf ca. 9 jaar.
Londen, 1665. Apothekersleerling Christopher gaat samen met zijn vriend Tom op zoek naar het grote geheim waarvoor zijn meester gestorven is. Het wordt een zoektocht vol raadsels en bedrog. Vanaf ca. 12 jaar.
Nathan (12, ik-figuur) is met zijn moeder op de vlucht voor haar gemene vriend. Ze komen terecht in een afgelegen tuinhuis in het bos. Als zijn moeder niet terugkomt van boodschappen doen, staat Nathan er alleen voor. Hij zoekt hulp bij zijn vroegere fantasievriendje Sam en bij Kitty. Vanaf ca. 10 jaar.
De 12-jarige Hugo heeft de zorg voor de klokken van het treinstation in Parijs overgenomen. Hij komt in aanraking met een bittere oude man en een vreemd meisje. Veel illustraties die onderdeel zijn van het verhaal. Vanaf ca. 12 jaar.
Hyena heeft een plan. Hij wil dat Geronimo mee gaat doen aan de wereldkampioenschappen karate. Een zware training volgt. Voorlezen vanaf ca. 7 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
Oscar (13, ik-figuur) ontdekt een formule die doden tot leven kan wekken. Samen met Stiene reist hij naar 1816 waar Victor Frankenstein een monster maakt. Vanaf ca. 10 jaar.
Sel (14) wordt valselijk beschuldigd van een aanslag op zijn maat Mon. Met hulp van zijn vriendinnetje Katrien komt hij vrij. Op zoek naar de werkelijke dader, komt hij een bende smokkelaars op het spoor. Vanaf ca. 12 jaar.
De stoere Elfie schaamt zich vaak vreselijk voor haar alternatieve ouders en hun spirituele praktijk De Sterrensteen. Op een dag krijgt Elfie een oud Chinees boek van een onbekende man. Als blijkt dat een stel criminelen jacht maakt op het mysterieuze boek, gaat Elfie met haar buurjongen Mats op onderzoek uit. Vanaf ca. 10 jaar.
Op de avond van Halloween wordt in het kustdorpje Owee aan Zee altijd de legende van de Schaduwgruw verteld. Deze keer lijkt het verhaal echt te gebeuren. Kunnen Herbie (12, ik-persoon) en Violet het dorp beschermen? Vanaf ca. 10 jaar.
De 16-jarige Ginder probeert te ontdekken waarom de bouw van een brug over een kloof in het land Berg en Dal wordt tegengehouden. Angstige en geheimzinnige gebeurtenissen brengen hem steeds dichter bij de waarheid. Vanaf ca. 12 jaar.