Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

32 Resultaten

Sorteren op
Boek

Rijke taal : taaldidactiek voor het basisonderwijs

Erna van Koeven (Auteur), Anneke Smits (Auteur)

Uitgave die een beeld schetst van taal- en leesdidactiek in het basisonderwijs met aandacht voor rijke teksten en actief denken.

Boek

De F van Fantasie : twintig voorleesverhalen verrijkt met lessuggesties en creatieve schrijfopdrachten

Marlies Verhelst (Auteur), Sabine van der Ploeg (Illustrator)

Verzameling voorleesverhalen en schrijfopdrachten om creatief schrijven bij basisschoolleerlingen te bevorderen. Met kleurenillustraties.

Boek

Ik speel ik spel : de spelling in spelvorm

Nico Van den Abeele (Auteur), Bert Pieters (Auteur), Marijke Vancoillie (Auteur)

Handleiding voor leerkrachten van de basisschool met ca. 75 spelletjes om de spelling van de Nederlandse taal met kinderen te oefenen.

Uitgever

Abimo (2005)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Honderd nieuwe taalspelen : voor kinderen van 4-14 jaar

Paul Rooyackers (Auteur), Stefan De Groot (Illustrator)

Taalspelletjes worden uitgelegd, zoals dichtspelen, woordspelen, muzikale taalspelen en gedachtespelen. Met zwart-wittekeningen. Onder begeleiding voor 4- tot 15-jarigen.

Uitgever

Panta Rhei (2009)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Taalontwikkeling op school : handboek voor interactief taalonderwijs

Marianne Verhallen (Auteur), Ruud Walst (Auteur)

Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.

Uitgever

Die Keure (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Uitgever

Die Keure (2013)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Geen pANiek ... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.