Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

28 Resultaten

Sorteren op
Boek

Leer stap voor stap programmeren en je eigen computergames maken

Carol Vorderman (Auteur)

Maak zelf computergames met de programmeertalen Scratch en Python. Met stapsgewijze uitleg van enkele projecten, achtergrondinformatie en kleine kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Games : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Ketnet presenteert : Ik kan al programmeren met Scratch

Rosie Dickins (Auteur), Jonathan Melmoth (Auteur), Louie Stowell (Auteur), Ronald Schrijber (Vertaler)

Leer makkelijk programmeren met Scratch (gratis op internet) en maak je eigen animaties en spelletjes, van raceauto's tot virtuele huisdieren. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Met hulp vanaf ca. 9 jaar, zelfstandig vanaf ca. 11 jaar.

Uitgever

Lannoo (2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Apps maken voor kids voor Dummies

Nadine Bergner (Auteur), Thiemo Leonhardt (Auteur)

Vind je het leuk om een eigen app te maken op je Android-smartphone? Doe dit dan met de gratis webapplicatie App Inventor en wat basiskennis Engels. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Games ontwerpen voor kids

Derek Breen (Auteur)

Ontwerp en teken je graag? Lees dan hoe je vier games ontwerpt met het gratis programma Scratch. Met stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Programmeren voor kids

Chris Minnick (Auteur), Eva Holland (Auteur)

Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een avontuurlijk sprookje over programmeren

Linda Liukas (Auteur)

Terwijl Ruby op zoek gaat naar edelstenen, leer je dingen die nodig zijn om later te kunnen programmeren. Avontuurlijk verhaal samen met doe-activiteiten zoals spelletjes en puzzels. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever

Nieuwezijds (2016)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Python

Carol Vorderman (Auteur)

Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van Python, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Creëren met code : maak je eigen game

Jurie Horneman (Auteur), Craig Jelley (Bewerker), Bradley Walton (Bewerker), Gary Lucken (Illustrator)

Programmeer je eigen Ninja-game in 2D met JavaScript. Stapsgewijze uitleg met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.

Uitgever

Meis & Maas (2017)

Taal
Serie
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Computerlab

Brad Edelman (Auteur)

Vind je computers leuk, dan wil je misschien later wel programmeur worden? Lees van alles over o.a. algoritmen, bits en versleuteling. Met stapsgewijze uitleg van zes experimenten en kleurenfoto's. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

100 waanzinnige weetjes over getallen en computers

Alice James (Auteur), Eddie Reynolds (Auteur), Minna Lacey (Auteur), Rose Hall (Auteur), Alex Frith (Auteur), Federico Mariani (Illustrator), Parko Polo (Illustrator), Shaw Nielsen (Illustrator), Kitty Polderman (Vertaler)

Wist je dat computergames voor twee spelers begon met tennis in een laboratorium? En dat priemgetallen insecten helpen om te overleven? Lees honderd van dit soort weetjes over getallen en computers. Met kleine kleurrijke tekeningen of infographics. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.

Uitgever

Deltas (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Projects : programmeren voor kinderen

Jon Woodcock (Auteur), Carol Vorderman (Inleider)

Maak met Scratch (gratis te downloaden) o.a. dreunende drums, vuurwerk en prachtige bloemen. Stapsgewijze uitleg van Scratch, 13 projecten met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.

Uitgever

Lannoo (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Stap voor stap : programmeren kun je leren. 4

Max Wainewright (Auteur)

Leer stap voor stap hoe je webpagina's in HTML maakt en JavaScripst gebruikt om webpagina's interactief te maken. Stripachtige hulprobots geven daarbij uitleg. Apart verscheen een handleiding voor begeleiders. Vanaf ca. 9 t/m 13 jaar.

Uitgever

Corona (© 2016)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Spelenderwijs programmeren in Scratch : leer programmeren door leuke spellen te maken

Al Sweigart (Auteur)

Leer stapsgewijs negen spellen programmeren met het gratis programma Scratch.

Uitgever

Visual Steps (2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Programmeren

Ben Hubbard (Auteur), Irene Venditti (Redacteur), Freek Kuijstermans (Vertaler)

Hoe worden programma's voor de computer gemaakt? Wat is een algoritme? Kennismaking met programmeren, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.

Uitgever

Corona (© 2017)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het officiële Scratchjr boek : help je kinderen leren programmeren!

Marina Umaschi Bers (Auteur), Mitchel Resnick (Auteur)

Met de gratis app ScratchJr maak je op je tablet zelf animaties, interactieve verhalen en games. Met schermafbeeldingen in kleur. Onder begeleiding vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Python games : programmeren voor kinderen

Carol Vorderman (Inleider)

Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van o.a. een spannende quiz, spelletje en dansgame, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Boek

Super Scratch programmeeravontuur! : leer programmeren door coole games te maken

Lead-Project (Auteur)

Programmeer met Scratch (gratis op internet) games of programma's als penalty-schieten en een Egyptisch doolhof. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur en een ballonstrip als voorafje. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.

Uitgever

Nieuwezijds (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Scratch 3.0

Studio Visual Steps (Auteur)

Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, leer je o.a. met blokken werken, figuren bewegen, beslissingen maken en met lijsten werken. Tenslotte kun je een spel, animatie enz. maken. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.

Uitgever

Visual Steps (2020)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar