De geschiedenis van de Sint-Sixtusabdij, van de stichting in 1831 tot heden. Onder meer de koster, de brouwer, de klompenmaker en de schoolmeester passeren de revue. Bijna besloten de monniken om chocolade te maken i.p.v. bier. Tijdens WO II hielpen ze joden onderduiken.
Hoe ziet het dagelijkse leven van de broeders van de Sint-Sixtusabdij eruit? Wat betekent het om vandaag monnik te zijn? Hoe verloopt hun zoektocht naar God? Over leven in afzondering, het getijdengebed, de ascese, bezinning etc.
In 2008 begon men met een grondige verbouwing van de Sint-Sixtusabdij. Bekaert kadert dit bouwproject in de traditie van de cisterciënzerarchitectuur. Rossel interviewde betrokkenen. Vanneuville fotografeerde sleutelmomenten, maar ook de monniken zelf maakten foto’s.
Hoe ziet het dagelijkse leven van de broeders van de Sint-Sixtusabdij eruit? Wat betekent het om vandaag monnik te zijn? Hoe verloopt hun zoektocht naar God? Over leven in afzondering, het getijdengebed, de ascese, bezinning etc.
In 2008 begon men met een grondige verbouwing van de Sint-Sixtusabdij. Bekaert kadert dit bouwproject in de traditie van de cisterciënzerarchitectuur. Rossel interviewde betrokkenen. Vanneuville fotografeerde sleutelmomenten, maar ook de monniken zelf maakten foto’s.
De geschiedenis van de Sint-Sixtusabdij, van de stichting in 1831 tot heden. Onder meer de koster, de brouwer, de klompenmaker en de schoolmeester passeren de revue. Bijna besloten de monniken om chocolade te maken i.p.v. bier. Tijdens WO II hielpen ze joden onderduiken.