Opvoeding wordt voor een groot deel door de thuissituatie bepaald, maar toch blijven veel kinderen met vragen en problemen zitten. Bij de oplossing daarvan kan het onderwijs een belangrijke rol spelen. Het onderwijs heeft immers een belangrijke rol in het opbouwen van een goed waarden- en normenpatroon. Van belang daarbij is dat kinderen met verschillende culturele achtergrond goed met elkaar kunnen communiceren. Deze beide nieuwe projecten kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de onderwijspraktijk. De inhoud van de twee projecten is als volgt: Ik kon mijn adem niet ademen gaat over basisemoties. Er worden vier basisemoties behandeld: boosheid, angst, blijheid en verdriet. Het andere project: Uitstekend goed gaat over hoe kinderen met elkaar kennis kunnen maken: hoe je om iets vraagt, hoe je complimenten kunt geven of krijgen en over sorry zeggen. Drama is hier de belangrijkste werkvorm, want kinderen kunnen zich goed inleven in hun eigen rol en in die van de ander. Een project bestaat uit ongeveer 15 bijeenkomsten en het is bedoeld voor de groepen 4/6. Het is met het oog op hun verdere school en loopbaan van belang dat kinderen goed met elkaar kunnen communiceren en dat zij hun sociale vaardigheden verder ontwikkelen. De beide projecten geven een handreiking om vanuit de eigen identiteit in dialoog met andere kinderen eigen waarden te verkennen, te ontwikkelen en in praktijk te brengen
Opvoeding wordt voor een groot deel door de thuissituatie bepaald, maar toch blijven veel kinderen met vragen en problemen zitten. Bij de oplossing daarvan kan het onderwijs een belangrijke rol spelen. Het onderwijs heeft immers een belangrijke rol in het opbouwen van een goed waarden- en normenpatroon. Van belang daarbij is dat kinderen met verschillende culturele achtergrond goed met elkaar kunnen communiceren. Deze beide nieuwe projecten kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de onderwijspraktijk. De inhoud van de twee projecten is als volgt: Ik kon mijn adem niet ademen gaat over basisemoties. Er worden vier basisemoties behandeld: boosheid, angst, blijheid en verdriet. Het andere project: Uitstekend goed gaat over hoe kinderen met elkaar kennis kunnen maken: hoe je om iets vraagt, hoe je complimenten kunt geven of krijgen en over sorry zeggen. Drama is hier de belangrijkste werkvorm, want kinderen kunnen zich goed inleven in hun eigen rol en in die van de ander. Een project bestaat uit ongeveer 15 bijeenkomsten en het is bedoeld voor de groepen 4/6. Het is met het oog op hun verdere school en loopbaan van belang dat kinderen goed met elkaar kunnen communiceren en dat zij hun sociale vaardigheden verder ontwikkelen. De beide projecten geven een handreiking om vanuit de eigen identiteit in dialoog met andere kinderen eigen waarden te verkennen, te ontwikkelen en in praktijk te brengen.
Praktische handleiding voor het gebruik van formatief toetsen in de school en tijdens de les, met name gericht op het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.
Uil (ik-figuur) moet aan Das het slechte nieuws vertellen dat hun vriend Zwaan er niet meer is. Samen met Eekhoorn en Haas begraven ze Zwaan en nemen ze liefdevol afscheid. Groot prentenboek met paginagrote, sfeervolle tekeningen in natuurlijke kleuren. Vanaf ca. 4 jaar.
Als konijntje Nops bij Nora in de buurt komt, krijgt hij rode wangen, bibberende benen en zegt hij ineens gekke dingen. Wat is er toch met Nops aan de hand? Oblong prentenboek met paginagrote, zachtgekleurde illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.