Het Pakistaanse meisje Malala (16, ik-figuur) was nog maar tien jaar toen de Taliban aan de macht kwam. Meisjes mochten niet meer naar school gaan. Ze vocht daarvoor, maar werd in haar hoofd geschoten. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.
Anne mag van haar moeder niet paardrijden. Maar toch is ze altijd op de manege. Daar leert ze de bange pony Sproet kennen. AVI-M4 en E4. Vanaf ca. 7 jaar.
In de nadagen van de Amerikaanse Burgeroorlog ontdekken een gewonde soldaat en een behoeftige weduwe de ware betekenis van kerst en van opofferende liefde.
Midden 19e eeuw wordt een jonge vrouw verpleegster in een veldhospitaal en raakt in conflict met zichzelf als ze gevoelens krijgt voor een slaveneigenaar, terwijl zij slavernij verafschuwt.
Een jonge Ierse vrouw vertrekt samen met haar zus naar de Verenigde Staten om haar broer te zoeken en raakt daarbij onbedoeld betrokken bij valsmunterij.
Een jonge vrouw in het 19e-eeuwse Tennessee wil niets liever dan meedoen met paardenraces, al is dat onmogelijk voor vrouwen; de enige man die haar kan helpen wil niets meer met paardenraces te maken hebben.
Nadat een jonge, welgestelde vrouw een gearrangeerd huwelijk heeft afgeslagen, volgt ze haar passie en gaat lesgeven aan de eerste universiteit voor voormalige slaven in de Verenigde Staten.
In 2001 gaat Annie haar doodzieke oudoom Bob bezoeken op Ansel-by-the-sea, een eilandje bij Maine waar ze als klein meisje vaak logeerde, en treft daar een mysterie aan een muur van zware dozen met stenen.
Twee Amerikaanse vrouwen, een in het heden en een in het verleden, krijgen te maken met problemen in hun huwelijk. Ze ontdekken lang verborgen geheimen over zichzelf en ervaren de helende kracht van God.
Omdat ze zich vervelen, besluiten drie paardjes weg te lopen uit hun wei. Eén paardje droomt ervan om een werkpaard te worden en vindt een thuis op een boerderij. Het tweede paardje wil een rijpaardje worden en dat lukt. Het derde paardje weet niet goed wat hij wil.
Midden 19e eeuw wordt een jonge vrouw verpleegster in een veldhospitaal en raakt in conflict met zichzelf als ze gevoelens krijgt voor een slaveneigenaar, terwijl zij slavernij verafschuwt.