De Engelse Jack Fletcher (12) wordt in 1611 bij de kust van Japan als enige overlevende van zijn schip gered door Samoerai Masamoto Takeshi. Op diens school wordt hij opgeleid in de 'Weg van de Krijger'. Vanaf ca. 14 jaar.
Een 13-jarige Engelse jongen wordt in het 17e eeuwse Japan samen met zijn vrienden verder opgeleid tot samoerai. Er dreigt gevaar als een ninja het boek met vaarroutes van de vader van de jongen wil stelen.
Een man, die niet echt gelukkig is, komt in contact met een tekenaar die een bestiarium maakt. Door 'De Wolffs Bestiarium' komt hij in aanraking met een geheim genootschap van boekdrukkers, de ware liefde en zijn eigen duistere kant. Zal Anton op het rechte pad blijven, of bezwijkt hij voor de verlokkingen van het bestiarium?
Party Piet Pablo oefent in Spanje voor De Mega Sint Show en Love Piet komt kijken. Maar er moet ook ingepakt worden voor de reis naar Nederland. Party Piet Pablo weet van elke taak wel een feestje te maken.
Nikkie (ik-figuur) is ontsnapt uit Koterije in een gestolen luchtschip dat haar naar Keulen brengt. Ze vindt onderdak in het heksenhotel van Zanzibar, die haar opleidt tot kaartenmaker. Maar dan wordt Nikkies schuilplaats ontdekt. Vanaf ca. 12 jaar.
Nikkie (13, ik-figuur) is met haar vader naar Oudewater, waar ze de Heksenwaag gaat bekijken. Ze laat zichzelf wegen om te ontdekken of ze een heks is en dat is het begin van een ongelooflijk avontuur. Vanaf ca. 12 jaar.
Als de 12-jarige Jack na een aanval op het VOC-schip waarop hij werkt als enige overlevende aanspoelt op de Japanse kust, wordt hij opgevangen door de legendarische zwaardmeester Masamoto. Vanaf ca. 12 jaar.
Jack en zijn vrienden zijn door de samoerai van de Shogun in een hinderlaag gelokt. Ze kunnen alleen nog ontsnappen via de gevaarlijke Seto Binnenzee, vol stormen, zeemonsters en ninjapiraten. Vanaf ca. 12 jaar.