Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Leeftijd
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

9 Resultaten

Sorteren op
Extern
Boek
Boek

Geen sex in Sussex

Anthony Marriott (Auteur), Alistair Foot (Auteur)

Peter en Francesca, pas getrouwd, jong, aantrekkelijk, waarvan de eerste een goede betrekking bij een bank heeft en een leuk appartement erboven, zouden redelijkerwijs kunnen verwachten dat hun leven samen kalm, vredig en gelukkig van start zal gaan. Door een jammerlijke vergissing van Francesca worden zij echter overspoeld door pornografisch materiaal van het Scandinavisch Import Bedrijf. Eerst schunnige prentbriefkaarten, dan films, dan uitvoerig geïllustreerde boeken van dezelfde strekking. Hooggeplaatste bankmedewerkers, de chique en snobistische moeder van Peter, en vooral de preutse, respectabele kassier van de bank van Peter, raken allen onontwarbaar verstrikt in de stormachtige gebeurtenissen die volgen. Een en ander wordt op de spits gedreven door de komst van twee ontstellend mooie meisjes van hetzelfde bedrijf, die hun bijzondere, beslist buitenissige diensten komen aanbieden. (cop. Die Bronne)

Extern
Boek
Extern
Boek
Boek

Mijn man wordt gek : blijspel in twee bedrijven

John Tobias (Auteur), Norma Devilder (Vertaler)

Extern
Boek
Boek

Stoeien in het park

Bart Spaey (Auteur)

Extern
Boek
Boek

De comfoeters

Herman De Jonghe (Auteur)

Harry Hap is een keiharde zakenman en een ongevoelig mens. Hij heeft maar één zwak punt: zijn dochter, die hij tegen de boze wereld wil beschermen. Het internetbedrijf van Harry Hap brengt pornofilmpjes aan de man. De filmpjes worden van passende teksten voorzien door Joyce en Debby. Wie een filmpje op het scherm aanklikt, krijgt dat mits betaling te zien en hun stem te horen. Door de concurrentie wordt Harry gedwongen om over te stappen op onlineseks: meisjes doen voor de webcam wat de klanten al chattend vragen. Harry zoekt en vindt meisjes en zijn systeembeheerder, Stef, maakt het technisch mogelijk. De twee vrouwen die voordien hielpen met teksten in te spreken, Joyce en Debby, moeten zich aanpassen. Joyce; jonger, kiest er voor om ook een webcam te nemen, de oudere Debby kan en wil dat niet. Harry ontslaat haar. Eén van de meisjes die Harry aanneemt is Ann, de vriendin van zijn dochter. Noch Ann, noch Karen weten dat het Karens vader is die de websites uitbaat. Omdat Stef geen loonsverhoging krijgt, Joyce zich uitgebuit voelt, ze allebei verontwaardigd zijn omdat Debby zomaar op straat wordt gezet en Ann in geldnood zit maar geen geld loskrijgt van Harry, groeit de onvrede en besluiten ze hem een poets te bakken. Ze willen Karen, de dochter van Harry, in een erotische act voor de webcam brengen, en ervoor zorgen dat Harry dat te zien krijgt. Een koekje van eigen deeg, gebakken door de "sjamfoeters", op de pc (de comfoeters)! Inmiddels groeit er iets tussen de halfbloed Bart en Karen. Ook Ann heeft een oogje op Bart, maar deze heeft alleen oog voor Karen. Nog een reden voor Ann om Karen en Bart "in hun hemd" te zetten. Het draait zo uit dat de eerste liefdesnacht van Bart en Karen op het internet wordt gezet, vrij te kijk voor iedereen. Karen is ontzet en Harry is wanhopig. Nu ziet hij in wat voor soort bedrijf hij heeft opgezet. Louise, de eenvoudige maar wijze poetsvrouw die Harry al lang kent, zal de verzoener zijn en zo wordt een happy end voorbereid. Harry stopt met zijn zaak en Bart neemt ze over om er een "deftig" informaticabedrijf van te maken. (cop. De Jonghe)

Extern
Boek
Boek

Bedden

Dimitri Frenkel Frank (Auteur)

1e scène: we zien de slaapkamer van een alleenwonende vrouw. "Zij", de bewoonster, komt binnen met een elegant uitziende heer, "hij", die een nachtje bij zijn eigen vrouw overslaat. Op het moment dat de toenaderingspogingen van de man succes beginnen op te leveren, klinkt buiten een schot: op straat ligt een bloedende man. "Hij" reageert nogal cynisch, "zij" trekt het zich aan. Na een emotionele uitbarsting van de vrouw horen we dat de man haar naam en adres had doorgekregen van een vriend en dat dit niet bepaald de eerste keer is dat ze mannenbezoek heeft. 2e scène: slaapkamer in filmsterstijl. "Hij is manager en minnaar van "zij" die tot nu toe in seksfilms heeft gespeeld, maar nu een goede film wil maken. Tijdens hun meningsverschil hierover valt buiten een schot; "hij" denkt eerst dat men aan het filmen is, maar begrijpt dan dat het echt is. Met het schot als uitgangspunt bedenkt de vrouw het begin van een film, waarin een vrouw haar manager bedreigt met een pistool - tegelijkertijd doet ze dat in werkelijkheid ook. Ze brengt het echter niet op om hem neer te schieten en legt zich tenslotte neer bij zijn plan om weer een seksfilm te maken. 3e scène: slaapkamer van een intellectueel echtpaar. "Zij" praat, "hij" probeert te slapen. De vrouw vertelt dat ze van een ander houdt en weg zal gaan. Buiten klinkt een schot: er ligt een bloedende man op straat. De echtgenoot probeert alles als een grap te zien, maar eindelijk "praat" hij toch, wat zijn vrouw in de jaren van hun huwelijk altijd zo miste. Toch gaat ze weg en spreekt de afscheidswoorden "neem een cognac en een mogadon". Als "zij" weg is, vermant "hij" zich en belt zijn rivaal op; nog tijdens het telefoongesprek komt de vrouw weer binnen, wil nog wat praten. Veel verder komen ze daar niet mee, tenslotte gaat ze weer weg, waarop hij wanhopig zijn masker afrukt, letterlijk en figuurlijk. 4e scène: In de slaapkamer van een psycholoog komt een fotografe foto's van hem maken, bedoeld als publiciteit voor het boek dat hij heeft geschreven. "Zij" wil foto's van hem in bed maken, "hij" heeft bezwaren - buiten klinkt een schot; er ligt een bloedende man op straat. De fotografe grijpt haar kans op een primeur. De psycholoog verkeert in tweestrijd: hij heeft ethische bezaren tegen de vorm van publiciteit die "zij" voorstelt, maar hij wil toch graag zijn boek onder de mensen brengen. Hij gaat overstag en laat zich halfnaakt in bed fotograferen. (cop. NCA)

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken