Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

58 Resultaten

Sorteren op
Boek

Naschokken

Nadia Owusu (Auteur), Anne Jongeling (Vertaler)

De zoektocht van een vrouw, dochter van een VN-ambtenaar, die op diverse plekken op wereld heeft gewoond naar haar identiteit.

Genre
Uitgever

Signatuur (2021)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Trauma bij kinderen

Ramón Lindauer (Auteur), Frits Boer (Auteur)

Ingrijpende gebeurtenissen als een ongeluk of overlijden van een dierbare kunnen posttraumatische stressklachten bij kinderen veroorzaken, die kunnen leiden tot problemen thuis en op school. Dit boek legt uit hoe kinderen in verschillende leeftijdsfasen deze gebeurtenissen en de gevolgen daarvan verwerken, en bespreekt de behandelmogelijkheden.

Boek

Ongekende gevoelens : over emotionele bagage en de invloed daarvan op (volwassen) kinderen

Jonice Webb (Auteur)

Informatie en middelen om emotionele bagage die in de jeugd is ontstaan, te herkennen en patronen te leren doorbreken. Met voorbeelden en praktische tips voor mensen die aan levensthema's willen werken.

Boek

Ik krijg het moeilijk uit mijn hoofd : getuigenissen van kinderen, jongeren en ouders na een misdrijf of een plotseling overlijden

Ilse Vande Walle (Auteur), Liselot Willems (Auteur)

Ervaringsverhalen van Nederlandse en Vlaamse kinderen en jongeren die een traumatische ervaring meemaakten, gevolgd door verhalen van hun ouders die hen hielpen die te verwerken.

Boek

Supernormaal : van een moeilijke jeugd naar een evenwichtig leven

Meg Jay (Auteur)

Beschrijving aan de hand van voorbeelden uit de psychotherapeutische praktijk van de wijze waarop mensen door veerkracht in staat zijn jeugdtrauma's te boven te komen.

Uitgever

Uitgeverij Balans (© 2018)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het weerbare kind : traumawerk bij kinderen

Peter A. Levine (Auteur), Maggie Kline (Auteur)

Praktische gids voor ouders en opvoeders om de weerbaarheid van kinderen te vergroten tegen prestatiedruk, trauma's en stress.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Luister naar mij : kinderen helpen na trauma

Ingrid Delameillieure (Auteur)

Praktische gids voor ouders en leerkrachten.

Uitgever

LannooCampus (2014)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het miskende kind in onszelf

Gaby Stroecken (Auteur), Rien Verdult (Medewerker)

Studie over de gevolgen van de opvoeding voor de persoonlijke ontwikkeling en over de omgang met tijdens die opvoeding gekwetste zelf-gevoelens.

Uitgever

Acco (2014)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De jongen die opgroeide als hond en andere verhalen uit het dagboek van een kinderpsychiater

Bruce Perry (Auteur), Maia Szalavitz (Auteur)

Beschrijving van het klinisch beeld en mogelijke behandeling van ernstig verwaarloosde en/of getraumatiseerde kinderen.

Uitgever

Scriptum (2007)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Uitgeleend
Boek

Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen : een praktisch handboek voor het basisonderwijs

Leony Coppens (Auteur), Marthe Schneijderberg (Auteur), Carina Van Kregten (Auteur)

Combinatie van uitleg over de theorie en uitleg over hoe met gedragsproblemen als gevolg van traumatische ervaringen om te gaan in de praktijk aan de hand van herkenbare voorbeelden.

Uitgever

SWP (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Kinderen ondersteunen na trauma

Eva Alisic (Auteur)

Hoe ondersteun je een kind bij het verwerken van een schokkende gebeurtenis, zoals een ongeluk, geweld of het overlijden van een familielid? Alisic focust op eenmalige trauma’s bij kinderen van acht tot twaalf jaar. Met tips voor professionele hulp, websites en literatuur.

Uitgever

Boom (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Als het leven grote vragen stelt : begrijpen en begeleiden van kinderen met angst, pijn en trauma

Loïs Eijgenraam (Auteur)

Opvoedingsgids vanuit antroposofisch perspectief over het begeleiden van kinderen bij angst, pijn en belastende of traumatische ervaringen. Met zwart-witfoto’s en -illustraties.

Boek

De traumasensitieve school : een andere kijk op gedragsproblemen in de klas

Anton Horeweg (Auteur)

Pleidooi voor een andere kijk op gedragsproblemen die gerelateerd kunnen zijn aan trauma’s, aangevuld met kennis en gereedschap waarmee de school en leerkracht ‘traumasensitief’ kunnen handelen gericht op herstel.