Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

19 Resultaten

Sorteren op
Boek

Jij moet je bek houden! : omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten

Caroline Koetsenruijter (Auteur), Alex Brenninkmeijer (Inleider)

Praktische lessen voor professionals in het herkennen, voorkomen en oplossen van conflicten om zo beter te kunnen omgaan met agressieve burgers, ouders, klanten en patie͏̈nten.

Boek

Relaxed voor de klas : van stimuleren tot corrigeren

Stefaan Vanparys (Auteur)

Beschrijving van een model waarmee de leerkracht in het basis- en voortgezet onderwijs op een ontspannen manier kan lesgeven.

Boek

Omgaan met controverse en polarisatie in de klas

Maarten Van Alstein (Auteur)

Richtingwijzers en tips om de handelingsbekwaamheid van leraren en directies van scholen (voor voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs) te vergroten, zodat ze gesprekken over controversiële onderwerpen kunnen voeren in een open en democratisch gespreksklimaat.

Boek

Lastige ouders, moeilijke leerlingen : 99 tips

Hans Kaldenbach (Auteur)

Praktische adviezen aan onderwijskrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor de omgang met lastige leerlingen en hun ouders, soms met uiteenlopende culturele achtergronden.

Boek

Samen wijs! : herstelgericht werken op school

Ligand (Auteur)

Beschrijving van enkele methodes om autoriteitsproblemen, pestgedrag en andere problemen in het voortgezet onderwijs te voorkomen en aan te pakken.

Boek

Beter met conflicten : herstelgericht werken op school

Michael Michiels (Auteur), Stijn Deprez (Auteur)

Praktische gids voor het oplossen van verschillende conflictsituaties op school, voor iedereen die in het onderwijs met kinderen en jongeren werkt. Met illustraties.

Uitgever

Acco (2023)

Taal
Doelgroep
Uitgeleend
Arhus
Spel

Beestenberg : op een speelse interactieve manier leren werken aan conflicttransformatie

Karel Vanspringel (Auteur), René De Decker (Illustrator)

'Beestenberg' biedt leerkrachten in de tweede en derde graad basisonderwijs (eventueel ook eerste graad BSO en BUSO) een leerroute aan waarin leerlingen vertrouwd worden met inzichten, houdingen en vaardigheden om respectvol en empathisch met zichzelf en anderen om te gaan in conflictsituaties. Er wordt gewerkt met inleefgesprekken en rollenspelen, gebaseerd op verhalen over dieren. Voor leerkrachten die liever niet werken met inleefgesprekken en rollenspellen, werden tekstontledende werkmethodes toegevoegd.

Boek
Boek

Jef en Lien : Prenten en schema's om met kinderen (8-12 jaar) te werken rond ruzie en conflict

Pat Patfoort (Auteur), Andy Delmé (Auteur)

Prenten en schema's voor kinderen van 8-12 jaar om te leren beter met elkaar om te gaan zodat er minder ruzies en pesterijen voorkomen en iedereen zich meer gewaardeerd voelt.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar