Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

26 Resultaten

Sorteren op
Boek

Vroeger gaat niet over : herinneringseducatie als pedagogische praktijk

Marjan Verplancke (Redacteur), Ann Dejaeghere (Redacteur), Simon Schepers (Redacteur), Maarten Van Alstein (Redacteur)

Beschouwingen over de wijze waarop in het onderwijs de herinnering aan ingrijpende gebeurtenissen kan worden doorgegeven aan volgende generaties.

Uitgever

LannooCampus (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Geschiedenisdidactiek : handboek voor de vakdocent

Arie Wilschut (Auteur), Marcel van Riessen (Auteur), Dick van Straaten (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Coutinho (2004)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek
Boek

Geschiedenis op school

Leo G. Dalhuisen (Redacteur), P.A.M. Geurts (Redacteur), J.G. Toebes (Redacteur)

Uitgever
Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Jeugdliteratuur voor de beroepspraktijk

Tonny Meelis-Voorma (Auteur), Petra Moolenaar (Auteur), Harry Overmeijer (Auteur)

Inleiding tot, en aanwijzingen voor het gebruik van jeugdliteratuur in basisonderwijs, jeugdwerk e.a. professioneel werk met kinderen en boeken, met praktijkvoorbeelden voor hbo-opleidingen.

Boek

Aap-bis-zjwaam : een collectie leesplankjes in woord en beeld

Leonie Robroek (Auteur)

Overzicht in woord en beeld van zo'n 185 leesplankjes en variaties daarvan. Met voorbeelden uit Nederland, ook in diverse dialecten, en uit het buitenland.

Boek

Actief met taal in de zaakvakken : didactische werkvormen voor het basisonderwijs

Anja Valk (Auteur), Martijn Baalman (Auteur), Mariken Van der Laan (Auteur), Vita Olijhoek (Auteur)

Beschrijving van een groot aantal werkvormen op de domeinen mondelinge taalvaardigheid, woordenschat, begrijpend lezen en stellen.